På kurs med C

Jag har lovat att hålla kurs i MS Word, Excel och Outlook åt mina tjänstemanna-kollegor. Har hållit interna utbildningar på tidigare arbetsplatser men detta blir första åt mina nuvarande kollegor. Jag gillar utmaningar och denna känns enbart rolig.

Inser dock att jag bör börja med grunderna i Windows innan jag ger mig in i de olika programmen.

Har satt ihop olika avsnittskompendier för att ringa in allas olika nivåer. Får även ta hänsyn till att det änvänds olika versioner i organisationen. Upplägget klarnar.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Och jag var nog din första elev i Word och Excel.

Att lite spontant förklara för någon annan går an men att hålla i regelrätta utbildningar, usch!

Seriöst med kompendier och hänsyn till olika nivåer och versioner!

Vilket utbildningsföretag skulle göra det?? Inte många....

2009-05-07 @ 08:26:55
Postat av: Syrran

Kan man ämnet och har tid att förbereda sig då kan det vara riktigt roligt!! Minns dock när jag skulle göra en utbildningsturne i ett program (elektronisk fakturahantering)som var så försenat att jag själv fick det ngn dag innan jag skulle iväg, skulle först snabblära mig det själv, göra material och sen ut och lära andra. Det gick rätt bra trots allt..

2009-05-07 @ 13:52:20
Postat av: C a m i l l a

Lycka till! :) Det är kul att lära ut, jag fick också utbilda kollegorna då vi började med datajournal - men det gäller ju (som du säger) att anpassa sig till olika nivåer, då förutsättningarna kan vara väldigt olika. ;)

Kram och trevlig helg på dig!

2009-05-08 @ 08:50:24
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Hur går det med tapetseringen???

2009-05-09 @ 19:48:11
Postat av: ibw

Lycka till. Själv är jag ganska duktig i alla dessa program.

2009-05-10 @ 00:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0