Cosmic

Nej, det är inte Di Leva jag syftar på. Istället begav jag mig tillsammans med andra tappra arbetskamrater på after work i bowlinghallen i fredags. Cosmic syftar på att ljuset släcks ned i hallen och musik spelas ur högtalarna.

Lagindelning (som visade sig bli utmärkt) med två lag; ett betydligt bättre och det svagare där jag höll till. Efter en rejäl uppvärmning (en och en halv serie)
var samtliga personer på plats och dryckesstrupen påfylld. 

Jag lyckades vinna över de likasinnat svaga personerna men lååångt distansierat från andra lagets suveräner. Klot i allt från rännan till strike, vilket visar på bredden i mitt spel. ;)

Sedan följde mat och dryck innan de mest hågade begav sig vidare in till stan. 
Även om jag inte var den som sist kastade in handduken blev det en hel tv-dag igår lördag. Det är bara att inse att jag inte längre klarar av utgång efter en hel arbetsvecka.

Men värst var utan tvekan träningsvärken jag dragit på mig i det vänstra bakre partiet. Tacken för att gå ned lite då det 10 resp 12 kg tunga kloten skulle rullas iväg. Träningsvärken känns tack och lov bättre idag... antagligen för att jag tvingade mig bemästra trappan till övervåningen hemmavid ett antal gånger igår.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja det är bra med bredd!!! ;-)

2009-11-08 @ 19:00:12
Postat av: Sonja

Bowling är kul, är inte länge sen vi satt och pratade när vi skulle ta en omgång i hallen med syrran med fam.

2009-11-09 @ 15:36:18
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0