Spår av höst

I jakt på hösttecken. Tog kameran på axeln härom dagen och traskade iväg
i närområdet. Men, men... fick verkligen leta efter höstens färgprakt. 

        

Lite rönnbär. Förresten är det riktigt magert med det i år. Betyder det att kommande vinter blir snöfattig? Och därmed kylig? Syftar på bondepraktikan.
Eller var det tvärtom?

                   
Lyckades hitta en liten babyrönn med färgskiftning; grön/gul/röd. Rönnen är så vacker om hösten.

Kunde dock konstatera att det i de behagliga 19 graderna är det fortfarande mest grönt, fint och somrigt i vår natur. =)

Efter en 80 min lång (kort) stavgång igår avrundade jag sedvanligt med ett bad
i Sinken. Simmade liiite för länge och blev kall. På med sweatshirt, långbyxor, yllesockar (!) och in under filten. Så visst är hösten på G.

 


Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag har varit sugen i flera dagar att gå ut fota hösten men har inte hittat energin till det, kanske i helgen om det blir uppehåll.

Ooo, jag fryser bara jag tänker på ditt bad...

2009-09-04 @ 11:59:59
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: ibw

Fina höstfärgen intar sig efter en riktig köldknäpp och det är ju för varmt ännu.

2009-09-04 @ 15:02:38
Postat av: Malin

Aj aj akta så du inte blir sjuk!



Hösten är en fin fototid!

2009-09-04 @ 18:41:19
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Farsan

Rönnen bär inte dubbla bördor. Så lite rönnbär innebär mycket snö och tvärtom.

2009-09-04 @ 19:05:54
Postat av: Camillas dagar

Hösten är verkligen vacker ända tills löven börjar ramla av, då är det inte kul. I och för sig har jag ju skidsäsongen att se fram emot nu, en ny hobby vintertid. Trevligt! :)

Här har det inte börjat hösta till sig än, men det dröjer nog inte så länge.

kram kram!

2009-09-05 @ 22:17:29
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: keb

inga höstfärger än

det lät kallt det där med badet fy burrrrrrrrrrrr...

2009-09-06 @ 22:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0