Avrundningen

När hungern började göra sig påmind i lördags, begavs det sig ut i blåbärs-skogen.

Stora, fina mogna blåbär väntade på att bli handplockade.

Fick sätta mig till bords och avnjuta av löjromstoast. Mums! 

Därefter var det bara att ta för sig av varmrättens grillade baconinlindade fläskfilé, friterade frites och gräddpepparsås. Där endast salladen var mitt verk.

Till efterrätt serverades min blåbärspaj på nyplockade bär, smulpajstäcke och rikligt med vaniljsås.


Till detta ett mustigt gott rödvin. 

Ett glas rött fick sedemera också avrunda fyra veckors semestern på 
söndagskvällen.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Åhh så gott det ser ut! Och vilken härlig avrundn på helgen o semestern.



Jag hoppas verkligen att jag kommer mig ut i blåbärsskogen i höst. Gillar inte att almanackan blir så full direkt e semesterns slut.

2010-08-02 @ 23:28:49
Postat av: Jill

Guud, så gott med handplockade blåbär! Varje vinter säger jag att "när det blir sommar ska jag ut i skogen och plocka blåbär" men sedan blir det aldrig av ändå...skärpning på mig!



Kram!!

2010-08-03 @ 12:00:44
URL: http://juvelia.wordpress.com
Postat av: Daniel

En perfekt semesteravslutning!!! :))



Bjud på blåbärspaj vetja! Kommer!!!

2010-08-03 @ 15:07:38
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sonja

Härlig avslutning på semestern. Åh, hoppas det blir tillfälle och plocka lite blåbär i höst, det är ju så gott.

Middagstid nu så.... tja, snålvattnet rinner igen..!

2010-08-03 @ 17:18:45
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Oh, vilken härlig meny! Jag blir så klart lite nyfiken på matsällskapet också. ;)

Hur som helst såg det väldigt gott ut.

Blåbär... jag såg bara en massa torra bär i går. Det har varit för torrt här tror jag, vi hade ju inte regn på 4 veckor nästan.

Hoppas att svampen kommer igång nu då det börjat regna igen. :)

2010-08-04 @ 09:51:45
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0