Bodbygge


Togs på bar gärning av pappa som lite oväntat passerade köksfönstret medans jag intog frukosten. Nåja.. 16 mil är visst ingen längre resa och kan lätt avverkas medans övriga Sverige fortfarande ligger och sover. 

Efter avvägning och kryssmätning samt komplettering av både syll och broders kap- och gersåg satte så äntligen bodbygget igång drygt sex timmar försenat.
T o m en ritning kröp fram där under pappret och plasten.  
Efter första dagen har vi kommit till dörrarnas överdel. 

Halleluja.. hade hemma både för lunch- och middagsservering. Fick dock kompettera med öl till kvällsbastun. Nu sköna sängen. Ny dag imorgon.
Å jag är ledig klämfredagen.. ja tänka sig.

Kommentarer
Postat av: Karin

en sån snäll pappa du har!

2011-06-03 @ 12:57:26
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Syrran

Ja han är snäll vår far :)



Är ni månne klara nu?



Vi har spenderat fm med att vänta på klippningar på stan. Nu slipar M i hallen.



Grymt underbart att vara ledig :)

2011-06-03 @ 15:23:28
Postat av: Sonja

Tjusigt, händiga du. Imponerad!

2011-06-04 @ 19:06:25
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Så duktig du är! :)

Vågar man prova, så kommer man långt. :) Bra att pappa kom förbi och inspekterade lite, de brukar vara duktiga på sånt - även om jag är helt säker på att du fixat bygget ändå.

Kram!

2011-06-04 @ 19:08:56
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Carina svarar:

Nej.. så händig är jag inte.. däremot pappa! :)

2011-06-06 @ 10:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0