Överraskningar o njutbara promenader

Fick under förmiddagen ett SMS som verkligen förvånade mig. Har ännu inte svarat. Vet heller inte OM jag kommer svara och i såna fall VAD. Finns tydligen i någons tankar. Suck.. över min döda kropp!

Har lite omedvetet kommit igång med promenaderna igen.
Det började egentligen i fredags då jag stämplade ut från jobbet en timme tidigare, fräschade till mig, serverades både ett glas rött och en liten whiskey på jobbet (!) innan chefen (!) skjutsade in mig till stan för After Work med fd arbetskompis. Efter en myyycket trevlig kväll gick jag sedan de fem kilometrarna hem efteråt. Kvällen övergick sen till tidig lördagsmorgon...
  
Under lördagen var det dags att hämta hem bilen från jobbet, vilket innebar 
ytterligare en timmes promenad. Denna gång i dagsljus. Så underbart att komma ut och röra på sig när det för engångs skull inte regnar och solen skiner!

I söndags ännu en promenad i solens sken.

Varför bryta en bra trend bara för att helgen övergår till arbetsvecka igen?
Fick förfrågan om att få komma med mig på en kvällspromenad vilken blev utav 
ikväll på ett elupplyst spår på Ormberget. På utsatt tid knackar det på dörren.
Det trevliga sällskapet hade med sig en matlåda åt mig (!) med nylagad kycklinggryta med mango och ris från "Vår middag v 41", vilket är C o o p s 
färdigkomponerade middagsmatkasse. Kan definitivt bli fler kvällspromenader... ;)



Uppdaterat efteråt. Mums så gott det var!!! Jag är såld. Kan varmt rekommenderas!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Det är härligt med promenader (när det INTE regnar) och särskilt om man har trevligt sällskap.

Det är dåligt med matlådor hos oss nu, alla rester sparas så barnen har middag att värma innan träningar.

2011-10-11 @ 07:21:31
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Mitt cyklande håller på ebba ut så jag måste oxå börja promenera..., men det finns så mycket annat roligare att göra som jag har alldeles för lite tid med.



Blev nyfiken på din hemlige beundrare, har ju mina aningar förstås.

2011-10-11 @ 08:40:11
Postat av: Camilla

Oj, så spännande! Extra plus där med matlådeleveransen. :)

Vi testar Linas Matkasse denna vecka och hittils är jag över förväntan nöjd. Hur fina råvaror som helst, ekologiskt och gott. Lite pysslande med tillagningen så klart, men man vinner ju mycket tid med att slippa gå och handla och planera mat/recept.

Gissar att det inte var samma person som skickade SMS och som lagade matlådan då... ;)

2011-10-12 @ 08:37:08
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0