Hur virrig får man va?

Mina bilnycklar har inte hängt på sin plats i nyckelskåpet sen i fredags... nästan en vecka alltså!
Har tidigare letat igenom handväskan och ev jackfickor men utan resultat. Har inte behövt bilen då jag cyklar till och från jobbet men med tiden började jag bli allt mer nervös för vart jag i förvirringens stund förlagt dem.

Det ska tilläggas att jag annars inte tillhör den delen av folk som är lite tankspridda utan brukar ha rätt bra koll på det mesta... i synnerligt nycklar o dyl.

Igår rannsakade jag mitt minne rejält. Ja... gick tillbaka i tanken när jag senast använt bilen, o s v. Sen efter viss eftertanke gick jag faktiskt rakt på källan.
Lyfta, sortera, och känna efter...puh!.... jag kunde äntligen pusta ut!
Vart den låg? Nyckeln återfanns i en tröjficka en bit ned i tvättkorgen!!

Va? Hur förvirrad får man vara egentligen?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Nej du hör normalt inte till den förvirrade skaran som jag gör. Skönt att du hittade nycklarna. Du går lika medotiskt fram som min man när han letar. I samma situation hade jag i vild panik rusat runt o letat och skyllt på barnen och varit sur om ingen ville hjälpa mig att leta. Ibland undrar jag om det verkligen är tankspriddhet eller alzeimer jag lider av???En gång tappade jag bort en väska på stan,den kom aldrig tillbaks.

2007-08-30 @ 11:09:03
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Nica

Visst har jag glömt handväskan i både provhyttar och på krogen... men har tack och lov fått tillbaka den när jag upptäckt "förlusten" efter redan 10 min.

2007-08-30 @ 11:11:02
Postat av: Sonja

Förvirrad...?! Mina bilnycklar hade antagligen suttit i bilen...
Förvirrad, då glömmer man lämna eller hämta barnen på dagis, går och handlar utan plånbok, disktrasan i kylen, mjölken i skafferiet, kliver på fel buss, glömmer kliva av bussen...osv.
Nej du tillhör inte den förvirrade typen, försvunna nycklar mm tillhör vardagen.

2007-08-31 @ 10:40:46
Postat av: Syrran

Eller som min arbpolare igår, hon bytte om till träningsoverall, packade cykelkorgen och gick ut, ute på parkeringen funderade hon vart bilen tagit vägen!!

2007-08-31 @ 11:01:10
Postat av: Nica

Hahaha... vilka underbara episoder!

2007-08-31 @ 12:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0