200% slutkörd

Jag är helt slutkörd. Jag måste likt en nykter AA:re nu erkänna för mig själv att jag är helt färdig. Nu kan jag inte längre ignorera det alltför hårda trycket på mig!

Jag är van att prestera och arbeta under ständig press. Har lärt mig att ta en sak i taget och det brukar lösa sig. Men nu har jag under en månads tid haft ett oerhört (!) arbetstryck på mig. Sista två veckorna har jag inte ens kunnat gå ned i varv så pass att jag får sova. Det bara rusar i skallen när jag lägger mig och släcker lampan för att sova. Tiden tickar på och jag kommer inte till ro. Har provat att köra mig slut för att ev stupa till sömns. Men icke!

Jag känner inte igen mig. Tjejen som i vanliga fall somnar direkt när jag stannar upp. Men inte längre... Det är inget fel på mitt engagemang. Tvärtom... det verkar det vara på tok för högt.

Slumrar jag till så får jag bara så pass mycket sömn att jag klarar att resa mig upp och rusa vidare. Vaknar i ottan (och då menar jag verkligen ottan) vardag som helg. Efter på tok för lite sömn. Minns speciellt en natt i slutet av förra veckan. Först vaknade jag efter bara 1,5 timmes sömn och trodde att det var dags att kliva upp utifrån den upplevda sovtiden. Lyckades somna om och resten av den natten tillbringade jag med en stressdröm.

Man är inte speciellt utvilad när man vaknar. Har i flera dagar känt mig yr i skallen av trötthet. Är antagligen en fara för ens omgivning. Borde antagligen inte köra bil. Dessutom kan jag i ena stunden hälsa på en person med namn och allt för att i stunden därefter tappa bort namnet. Läskigt som tusan. Ser även ut som ett spöke då jag är mörk under ögonen och "påsig". Inget smink i världen gör sådana under.

Idag bröt jag dessutom ihop på jobbet. Få är de som levererar de utlovade underlagen. I stället önskar de hjälp med att förstå saker de inte förstått trots att de varit verksamhetsansvariga i tio års tid.
Nu!?!! Är ni inte kloka??? JAG HINNER INTE!!! Har precis lyckats uppdatera lönesystemet med diverse nyheter. Har dessutom sista lönekörningen för året framför mig och allt ska klaffa på en rekordkort tid p g a alla helgdagar och inför kommande kontrolluppgifter och lönerapporteringar. Bra att ni nämner det men är det ok om vi tar det i februari?
Vilka förskräckta miner jag möttes av när jag bröt ihop en ren utmattning. Hör inte till vanligheterna precis... att bägaren rinner över för mig.

Tudelat som tusan. Den bästa julen på evigheter med tanke på alla helgdagar. Som anställd får man vara mycket ledig men som ansvarig försvinner en massa arbetsdagar trots att samma mängd jobb ska utföras. Tvi vale...

All denna stress hänrör sig till jobbet i och med månadsskifte och dess månadsrapport, halvårsbokslut samt årsskifte med alla dessa körningar, uppgraderingar och extra kontroller SAMTIDIGT som jag försöker introducera min kollega i mitt jobb som en backup. Självklart behöver hon både mina instruktioner och tid. Tid som det inte finns speciellt mycket utav då mitt schema bygger på att allt rullar på utan driftstörningar för att dagen, veckan och månaden ska klaffa.

Får trots allt skatta mig lycklig som slipper en massa jobb med julstöket.
Jag kan i princip packa bilen när det passar mig och glida in i stugan och sätta mig till bords. Bli serverad så man nästan skäms.

Håll tummarna att jag får sova ikväll och i natt.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Stress är ingen lek, det vet jag. Bäst att ta tag i detta på allvar och dra i handbromsen. Du måste inse att ingen kommer att tacka dig om du bränner ut dig på jobbet. Allt är inte ditt ansvar till syvende o sist, du får flagga för din chef om det du inte hinner med och sakta ned farten.

2007-12-17 @ 20:02:48
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: The Man

Tydliga tecken på att du är på väg att bli utbränd, passa dig! Har levt en som blev det.........

2007-12-17 @ 21:36:20
Postat av: Moster IB

Att du låter stressig, fy , fy , fy. Jag har julklappstips åt dig, Mindfulness, jag tror du skulle behöva det.

2007-12-18 @ 20:04:15
Postat av: Ellasmamma

Oj oj C, ta det lugnt...du måste vara rädd om dig själv. Har gått i väggen och det är ingen trevlig upplevelse. Dra i bromsen medan tid finns, svårt att sova är ett farligt tecken. Ta hand om dig NU, inte sen...Kram kusin L

2007-12-19 @ 11:39:18
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: moster keb

men snälla nån då .....
Det där låter inte bra!
det är nog dags att se över saker och ting innan det blir för mycke..
frågan är om det inte redan är för mycke..
Var rädd om dig!
Ta nu jul ledigheten som en behövlig vila..och passa på att varva ner
och ladda batterierna.!
kram på dig !

2007-12-20 @ 12:51:31
Postat av: Carina

Tvi vale så mycket det varit. Men nu har jag landat. Puh!! Nu ska jag ta hand om mig... jag lovar!

2007-12-20 @ 18:42:32
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0