3-skift i veckan

Oj, vad det varit mycket i denna vecka! Dels massor på jobbet då ett halvårs-
bokslut ska presteras på knappa veckan. Detta samtidigt som det är massor
som vanligt i och med månadsskifte. Fulla arbetsdagar med en och annan övertidstimme innan jag snabbt svingat mig hem för middagsintag.

Information
Innan det andra arbetsskiftet tagit vid med skatteinformationer om kvällarna; dels hos företagets revisor samt av det statliga verket. Ett analkande nytt år innebär alltid skatte-förändringar att ta till sig och styras upp i diverse system.

Sömmerska
Sedan några timmars nattlig sömn, vila och återhämtning innan uppstigning strax efter
halv sex. Frukost och sedan det tredje arbets-skiftet. Det med saxen, symaskinen och strykjärnet innan det bär av till jobbet igen.
Har bl a sytt ett nytt skynke till klädkammaren.


Fattar trots allt inte var jag får all ork ifrån denna mörka och regniga vecka. 

Men ändå verkar inte mitt schema vara något mot en väns. Vi har träffats två kvällar i rad på de olika skatteinformationerna. Under kvällens tre timmars information rusade han t o m hem under fikapausen för tömning och laddning av ny tvätt i maskin. Det kallar jag späckat schema! När man inte ens kan unna sig en 15 minuters paus med en kopp uppiggande och varmt.

Nu återstår det "bara" en normal åtta timmars arbetsdag i denna vecka.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Min ork börjar ta slut..Ingen mer rensning o de påsar jag rensat ut är kvar i hallen.. i veckan har jag inte alls kommit framåt i "julstöket"...jag är glad att mina barn fått mat!

2007-12-07 @ 08:01:53
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: maria

Jag hoppas iallafall att julen blir en tid för vila för dej!!!!Tredje abetsskiftet??Du tar väl hand om dej!!
Kram.

2007-12-07 @ 10:52:25
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0