Landningen

Jag har landat. Puh! Så skönt.

Denna vecka har gått ut på att överleva och att ro hem alla deadlines. Och tänk att det lyckades (!) trots att jag gått i en dimma av trötthet, yrsel och huvudvärk. Inte undra på att det till slut bara blev för mycket. Och det brast inför
bl a min chef. Inte var dag jag fäller tårar. Och definitivt inte på jobbet. Men det var många som i o f sig fick sig en och annan tankeställare.

Det är mycket tack vare kollegorna som jag fått i mig lunch var dag. Efter varje arbetsdag har middagen känts som en kamp innan jag bara prioriterat ren vila. Har J att tacka för massor!

Efter varje avklarad deadline slappnade jag av allt mer. När jag slutligen insåg att jag hade kontroll på läget var det bara sååå skönt när jag en kväll somnade kl 20 och sov i tio härliga timmar tills att väckarklockan satte igång.  

Har även en mycket förstående chef och som verkligen lyssnar på mig när jag väl behagar att öppna munnen. Har nu förhandlat fram både "plåster på såren" och en tillfälligt utökad tjänst åt min kollega för att avlasta mig än mer. Känns mycket bra.

Har även bestämt mig för att verkligen vara ledig mellandagarna mellan jul och nyår. Nu återstår bara en arbetsdag innan en härlig julledighet kan ta sin början.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Skönt att du tog dig upp ur svackan! Lyckos dig som kan ta ut extra lediga dagar.

2007-12-21 @ 21:50:48
Postat av: Carina

Ja, verkligen! Skulle inte byta ut mina ledigdagar oavsett motbud.

2007-12-23 @ 09:46:53
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0