Medveten lyx?

Min chef (i ett mansdominerat företag) fick besök från Lush. Varuproverna (färsk handgjord hudvård) som lämnades i och med besöket fick jag senare ta hand om. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag är en av två anställda tjejer bland 75 karlar!

Lush - medveten lyx. Jaaa, undra just... Är man verkligt i sitt bästa medvetande när man betalar över 70 spänn för en geleklump?? En klump på bara 100g.
Inget måttligt kilopris men innehåller det guld (?) så är det inte så konstigt.
Vad är denna massa då för något? Ska man ha det i badet eller i håret, eller?
Ja innehållsförteckningen talar då inte om det. Man blir villrådig...

Lush..

Fick även en badbomb utan etikett som jag ska prova. Den vet jag hur den fungerar. Undrar just om jag kommer att lukta "romance in a stone", "honey bee" eller "tea and sympathy" när jag väl rumlar mig ur badet? Med andra ord ... kommer jag att bli sensuell, glädjespridande eller uppiggande och blommig? Återstår att se... =)

Kan slå vad om att det inte kommer att delas ut några lushpåsar som julklapp åt grabbarna på firman i år. Hahaha...

Kommentarer
Postat av: Syrran

Det enda jag vet om Lush är att det "stinker" parfym på långa vägar när man passerar deras affär i stan. Jag skulle inte våga ha i det i mitt bad, det skulle nog bara åsamka mig klåda o irritation istället för glädje o "blommighet"..men då är jag oxå överkänslig mot parfym.

2007-12-02 @ 11:38:31
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Carina

Stank är just rätta ordet. Har inte vågat prova någon av produkterna än trots att jag inte är allergisk... ja förutom mot superparfymiga "stanker". Får kräkkänslor och/eller huvudvärk av sånt.

2007-12-03 @ 08:20:10
Postat av: Syrran

o morsan hon får andningssvårigheter av parfym, hihi det är bara skräp m oss!!

2007-12-03 @ 12:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0