Årlig kontroll

I morse var det dags för den årliga bilbesiktningen. Något som tidigare år inte varit några problem. Jag brukar göra de vanliga kontrollerna innan; att alla lampor fungerar, plockar fram varningstriangeln o dyl.

Kände mig förberedd när jag styrde ut mot Storheden. Det regnade en aning och jag fick användning av de nya torkarbladen. När jag närmade mig besiktningen började de låta lite märkligt. Väl på parkeringen gjorde jag en sista check och vips stod jag med dem lösa i handen!
Hjälp! Bara ett par minuter till utsatt tid stod jag där framför portarna med torkarna i hand!! De satt inte som de skulle och jag som aldrig lyckats lära mig hur de ska fästas och med vilka fästen. (Det medföljer ju olika varianter vid köpet.) Nu fanns det ingen tid att ta ringa efter någon kunnig... bara att försöka själv. Jag förde de på bilens torkarstag så långt det gick... dock utan att de klickade på plats. Vid testen fungerade det. Sen kallades jag in. S

Höll tummarna när besiktningsmannen skulle köra den sista provkörningen runt anläggningen. Typiskt att det inte kunde sluta regna! Bilen med killen (eller var det tvärtom?) återvände och jag fick ett rent protokoll i min hand - godkänd. Yes! Puh... fick igenom bilen utan anmärkningar ännu en gång. Har för övrigt inte haft en enda anmärkning än, trots att bilen uppnått den ansenliga åldern 16 år!
Vore så synd att bryta den fina trenden. =)

På väg till jobbet börjar torkarna än en gång bete sig konstigt. En kollega sätter dem på plats. Skönt! Ingen höjdare om man blir utan torkare i värsta vädret.
Nu vet jag hur det ska vara. Undrar just om jag kommer ihåg nästa gång?
Är det bara jag som är en aning oteknisk som inte klarar av detta?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Vår 19 år gamla bil brukar oxå klara sig galant..dock ej iår, och det fick jag skulden för. Jag hade glömt att nämna för maken att den brukar lukta bensin..det märkte han dock minutrarna innan det var "lille skutts" tur att besiktas.. och det märkte även besiktningsmannen. Det är inte så lätt att komma ihåg allt, min hårddisk börjar vara knökfull o ganska osorterad...

2007-11-06 @ 21:50:10
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0