Flera dagars firande

Överlevde ännu en arbetsvecka. Puh! Alla fick sina löner ifredags och det tyngsta i arkiveringen är fixad.
Det är inte klokt vad flyttkartonger fulla med arkiverat bokföringsmaterial väger. Var t o m tvungen att utmana en av killarna på jobbet för att få honom att hjälpa till att bära ned dessa astunga kartonger två trappor till den väntande bilen.
Han tänkte inte till en början hjälpa till. Då bet jag ihop, tog en kartong själv och bar ned den. Gick upp efter nästa och mötte honom när jag bar på den andra kartongen. Varpå han skämdes och hjälpte till. =)
I helg har det känts som om jag haft tegelstenar inopererade i vaderna!
Kanske inte så konstigt.

After WorkAvrundade arbetsveckan med After Work på Amphion med mat och dryck. Avslappnad stämning. Lite senare gick vi vidare till Invite.

När det började vara dags att runda av 
hamnade vi hemma hos mig. Där dök även de respektive upp. J missade dock allt då även han var på en after work, som aldrig tycktes klinga av. Trevligt trots att vi inte var så många.

Fick ett försprång in till lägenheten på ett par minuter. Tänk ändå hur mycket man hinner röja på hundratjugo sekunder!


PresentöppningLite trötta i hatten var det igår förmiddag dags att köra igång helgens firanden.

Först uppvaktade vi min brorsdotter T som fyller 3 till veckan. Hon är så glad, söt och rar. Var överväldigad över att få två presenter. Byggde direkt ihop pusslet och på åkte också den röda glittrande tunikan.

Lagom till fikat dök även mina föräldrar upp. T skötte så galant även rundvandringen i huset. Men när hon ville ha en lekkompis var det redan dags för oss att dra vidare...


Hem till J:s fika i dagarna två (!). 
Oj, så sociala vi varit i helg. Vi har träffat både mina och J:s föräldrar, mina syskon med familjer och en hel del av J:s kompisar med eller utan familjer. Så här i efterhand var det skönt att lördags eftermiddagen/kvällen blev lugn. 

Ljus
Efter dagens åtta timmar med fikande (!) i fyra omgångar var det en befrielse att uppsöka ett gym. Letade runt lite tafatt då det var första gången jag var där. 
Men med hjälp av J och JK lyckades jag få mig en lättare genomkörare av hela kroppen. Perfekt att ha som andrahands alternativ när mitt ordinarie gym har 
stängt av olika anledningar. Måste förresten ordna mig ett nytt gymkort då mitt gamla gick ut i dagarna.

Har just nu svårt att se att jag fikasuget skulle hinna återvända tills att det är dags för min födelsedag om 2,5 vecka. :S

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ni får försöka arrangera ihop större sittningar för era födelsedagsfikan så slipper ni fika så många ggr!
Fikat var ialla fall gott för oss som bara fikade en gång under hela helgen!

2007-11-26 @ 12:37:09
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: maria

Många presenter kring December för dej, kan jag tänka :)
Ha det gott!

2007-11-26 @ 14:41:40
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Nica

Syster: Större arrangemang... visst. Nu var jag inte den som styrde upp detta. :S Man får dock dra gränsen så att porslinet räcker.
Maria: Presenter o julklappar i en och samma månad. Mitt firandet har nog alltid kommit lite i skymundan för alla julförberedelser. Nu när man är vuxen-vuxen spelar det ingen större roll.

2007-11-27 @ 14:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0