Hysteriskt

Fy vad hysteriskt det har varit igår och idag. Dagarna mer än fulltecknade samtidigt som jag blir fullkomligen nerringd och nersprungen.

Telefonen ringer hela tiden. Sitter jag upptagen på linje 1 ringer det på den andra linjen. Hinner jag inte avsluta och ta det andra samtalet tar så småningom röstbrevlådan emot. Med följd att jag får det ena meddelandet efter det andra att jag ska ringa upp. 
P g a att jag sitter upptagen i ordinarietelefon börjar de som känner mig lite (anställda) ringa på min privata mobil (som tydligen inte är så privat längre).
Därtill tjuter faxen både för in- och felaktiga utgående samtal och det springs på kontoret i alla möjliga ärenden just nu.
Betalningspåminnelser har gått ut och månadsrapporten ska färdigställas innan den stundande löneperioden till veckan! Sen borde jag även dra ihop ett halvårsbokslut. Hjälp!! För att inte tala om arkiveringen som helt stannat upp. Mitt kontor liknar snart ett förråd med alla arkivlådor runt omkring mig.

Likt ketchupflaskeffekten! När ska jag få arbetsron jag så behöver? Har fulltecknad almanacka och jag kan inte jobba över då även kvällarna är upptagna denna vecka. Puh!

Till råga på allt. Ringer även en spekulant på min  f d tv-bänk som jag annonserat ut för snart tre veckor sedan! När vaknade han till?

Nu är jag tvungen att slå av radion för att få lite arbetsro.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ta det lugnt och andas, i slutändan får man ihop det på ett eller annat sätt, och det lönar inte att stressa upp sig!

2007-11-15 @ 15:14:48
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Anonym

Men vad jobbar du med? Har du eget företag? Hoppas att du får en lugn helg!
Må gott!

2007-11-15 @ 22:26:36
Postat av: Nica

Syster, Puh... lyckades ro denna vecka i hamn. Nu startar en ny. :S Jag är rätt lugn av mig och inte den som stressar upp mig i onödan. Tar en sak i taget ... bara i ett ruskigt tempo. Andas får jag göra när jag lämnar jobbet.

Anonym, Nej jag är ingen egenföretagare... bara en redovisningsansvarig som för tillfället är överfylld med arbetsuppgifter och ansvar.

2007-11-19 @ 08:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0