Morgonstund har guld i mun


Frukost
Te, en tallrik fil med hallon och blåbär och en smörgås

Morgonen är dagens absolut bästa stund. Jag avsätter alltid minst 30 minuter för frukost; vardag som helg. Ja, jag är en morgonmänniska. Men givetvis föredrar jag helgerna då man inte har några tider att passa. När man fått dra sig så länge man velat utan att en klocka som väcker en. Att stilla få vakna till liv till en långsam frukost är så skönt.

På helgen lyxar jag till det lite extra och varierar frukosten rätt bra. Det bästa jag vet är att fylla hela köksbordet med frukostens gröt eller yoghurt, bär, juice, te, grovt bröd och massor av olika pålägg. Varför inte lite skivad gurka eller paprika till? Tillsammans med en morgontidning att bläddra i blir morgonen så där ljuvlig.

Kommentarer
Postat av: maria

Exakt my style angående frukosttänk och helgtänk!
Trevligt att du kikade in hos mej. Här ska jag läsa vidare!
Snö föll det lite här också inatt men det har redan regnat bort, hu hu.
Ha en fantastisk helg!

2007-11-03 @ 10:48:19
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Syrran

Jag är oxå morgonmännsika o gillar att ha äta en god frukost i lugn o ro, händer dock bara på helgerna. Ibland brukar vi bestämma att nu skall vi ha hotellfrukost och dukar upp massor av gott, ibland förbereder vi ett bröd kvällen innan som man sätter iugnen på morgonen, mums med nybakt. En gång hade vi Italiensk brunch, parmaskinka, nybakt foccacia (stavn??) mozzarella osv Idag blev det te o mackor medan jag pratade i telefon m C, A hade ätit för ett par tim sen o E får jag inte upp ur sängen...

2007-11-03 @ 10:52:17
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: maria

Får jag länka dej på min blogg? Tycker att det är så bra läsning och vill kika in här oftare.
Ha det gott!

2007-11-04 @ 08:46:32
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Nica

Maria, visst får du länka till mig. Bara roligt! Brukar även kika in rätt ofta hos dig... så jag kontrar nog men en länk till dig också, om det går bra?

2007-11-04 @ 09:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0