After work, Kung Bore och besök hos "svärföräldrarna"

I fredags träffades jag sju av mina f d arbetskamrater på "after work". Jag kom strax innan Kent men lite efter de andra. De andra satt redan och åt, vilket jag helt hoppade över då jag fortfarande var mer än mätt. =)
Ett par glas rödvin och en liten öl var allt som slank ned under hela kvällen. 
Vi hann umgås desto mer. Speciellt roligt att få träffa Erika som inte varit med på ett tag. Åtta personer i två rader längs ett långbord gör det lite svårt att prata med alla, speciellt när jag satt längst ut på ena kanten. 
Man får vara tacksam att så många fortfarande ansluter trots att det är redan ett år sedan vår f d arbetsplats slog igen och för min del snart två år sedan jag böt jobb. Det blev en lugn och avslappnad kväll. 4,5 timme senare var det dags att tänka på refrängen och få träffa J igen som varit på annan ort nästan hela veckan. Helgen hade tagit sin början.

314820-69    314820-71    314820-70

Natten mellan lördagen och söndagen kom "Kung Bore" på besök. Ville inte tro mina ögon när jag och J vandrade hem från en vän i grannskapet. Även i morse låg ett par cm snö kvar. Fläckvist hala vägar. Emellanåt lite modd också.

314820-68

Efter en kort fika och presentutdelning (för missade födelsedagar och tack för skjutsar) hos min syster och hennes familj halkade vi oss iväg 8 mil för besök hos svärföräldrarna. Fotovisning, middag och däckbyte på den ena av bilarna hanns med. Sent på söndagskvällen är snön borta men dimman ligger tät över Luleå. Fläckvist är det väldigt halt ute. Nu får man passa sig så man inte halkar till så ryggen tar stryk. :S

Vart tog helgen vägen? Snart är det åter dags för en ny arbetsvecka...
Förhoppningsvis ska jag hinna ta tag i träningen på allvar igen.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag måste oxå komma o se fotona snart, har bara lite tjockt i veckan..
Ja helgerna de susar snabbt förbi.

2007-10-14 @ 22:19:16
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Syrran

Får TACKA för alla presenter å hela familjens vägnar!! Föresten vilken söt kille du har med i ditt inlägg!! ;)

2007-10-15 @ 21:12:11
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0