Makalös 3-rätters affärslunch

Idag blev jag bjuden på en trerätters affärslunch som intogs på Restaurang Eden som har makalöst god mat. (Är sen tidigare helt såld på deras julbord.)
Helt i klass med Cook´s Krog som anses vara bäst i stan. (Minns att jag ratade
en middag på Cook´s i december ifjol... hur är man funtad egentligen?)

Menyn
Toast Eden med skagenröra och kräftstjärtar till förrätt
Oxílé i rödvinssås, vitlökscrème samt potatisklyftor till huvudrätt
Crème Brûlé med de rödaste hallonen till efterrätt
Till detta bjöds det vatten och ett glas av husets röda vin.

314820-61     314820-62     314820-63

Tyvärr rann lunchtimmen alldeles för fort iväg och vi var tvungna att lämna den fina gourmetrestaurangen med musiken spelandes i bakgrunden. Med mätta magar och glada leenden konstaterade vi bara att maten var helt fantastiskt underbar!!  Ännu flera timmar efteråt har jag svårt att tro att jag någonsin kommer att bli hungrig igen. :D

Rekommenderar verkligen denna restaurang om man vill unna sig lite extra. Tyvärr är det lätt att man glömmer denna pärla då den ligger lite avsides i stan men kockarna är de bästa!! Betyg: 5+

Kommentarer
Postat av: Syrran

Värsta lyxen!!

2007-10-12 @ 21:02:50
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Sonja

Vin till lunchen när man jobbar...? Eller är det bara jag som är konservativ? Nog för jag önskar ibland att man fick det, bara för att orka med eftermiddagen på jobbet....

2007-10-13 @ 18:04:02
Postat av: Syrran

Mmm vad gott det ser ut! Har du fotat m mobilen, el har du alltid m dig kameran??

2007-10-15 @ 15:53:05
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Nica

Kameran var med p g a fredagens planerade after work. Jag bär inte med den jämt. Tro mig!

2007-10-15 @ 20:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0