Sålt smöret och tappat pengarna

Usch vad gårdagen kändes lååång. Måndag med väckning redan innan fem
(J skulle till Umeå). Redan efter kl 13 började det att skymma p g a det regn-
tunga vädret och helgens klockvridning.

När det äntligen var dags att ge sig av hem från jobbet hade det börjat regna, så någon promenad på 5 km i tunna arbetskläder var det inte tal om. =(
När jag väl förlikat mig med tanken att slänga mig på bussen kunde jag inte hitta mitt busskort! Det som alltid finnas i höger bröstficka. Använde det senast på morgonen på väg till jobbet. Letade i samtliga fickor, handväska och ryggsäck men nada! Puts väck!! Suck...
Det kändes som man sålt smöret och tappat pengarna. Jag som aldrig någonsin har tappat bort nycklar, kort el dylikt. Är hur strukturerad som hellst på den fronten. Bara att erkänna för sig själv och knata iväg för att spärra kortet och införskaffa sig ett nytt. Det kändes som att motgångarna var många igår.
Inte bara vädret...
314820-78

Väl hemma började frosseriet till tröst. Gjorde i ordning den godaste ham-
burgaren. Evigheter sen jag ätit en hamburgare. Så där ja ... då var den fina sviten bruten! Till efterrätt köpte jag mig en dubbeldajm! Smaskens!
Sen hägrade soffan. Där blev jag sen kvar resten av måndagskvällen.

Tur att solen kikar fram idag.... =)

Kommentarer
Postat av: Mårten

Har du glömt 30 aug??

2007-10-30 @ 14:39:19
Postat av: Nica

Nej... bilnyckeln kom ju tillrätta. Busskortet är borta för alltid! =(
Har gått igenom hela scenariet från betalning av morgonens busstur till anländandet till jobbet. De är väck!!

2007-10-30 @ 15:42:24
Postat av: Nica

LLT gjorde verkligen sitt bästa i min jobbiga situation... vilket känns helt ok så här i efterhand. =)

2007-11-05 @ 16:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0