Förkylt värre

Har åkt på en präktig förkylning. Nyser, snyter mig, har lock i örona och är mörk under ögonen som också rinner. Typiskt!

Skyller inte på något. Men egentligen är det inte konstigt som jag farit fram sista veckan. Kroppen har matats till max. Tyvärr blir det inte lugnare under nästa vecka heller.

Men nu är det helg (!) och det gäller att kurera sig snabbt som tusan. Vill ju vara frisk när vi åker utomlands. Inte så skönt att få ont i örona under flygresan heller. Några tips? Mulitvitaminbrus, hett vatten med honung eller whiskey?

Kommentarer
Postat av: Syrran

hmm turen med "cabben" i höstrusket kanske är boven i dramat??
Många rekommenderar Whiskey vilket dock inte är min favorit...Varmt te med honung, näsdroppar, varmt fotbad under filten i soffan hade jag föredragit.

2007-09-22 @ 11:27:36
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Anna

Kan Yang (stavas?).
Var skall ni bo?

2007-09-23 @ 16:02:16
Postat av: Nica

Testade hett vatten med honung och massor av vila utan större framgång.
Fick sen tips av mamma att ta ett par supar av en morfindryck som verkligen gjorde susen! Vips var krafterna åter. =)

2007-09-23 @ 19:47:34
Postat av: Malkin

Huh morfindryck???? Rekommenderat av min mamma???Nu fattar jag ingenting.
Du svarade inte på Annas fråga om vilket hotell ni skall bo på!

2007-09-23 @ 21:09:34
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Nica

Drycken är en receptbelagd medidicin jag fått utskrivet av läkare tidigare och det fungerar verkligen utmärkt trots att detta är en förkylning.
Anna... vi ska bo på Christabelle. Ni då?

2007-09-24 @ 08:01:00
Postat av: Anonym

Drycken är en receptbelagd medicin jag fått utskrivet av läkare tidigare och det fungerar verkligen utmärkt trots att detta är en förkylning.
Anna... vi ska bo på Christabelle. Ni då?

2007-09-24 @ 08:02:27
Postat av: Nica

Drycken är en receptbelagd medicin jag tidigare fått utskriven av läkare och fungerar utmärkt trots att detta är en förkylning.
Anna... vi ska bo på Christabelle. Ni då?

2007-09-24 @ 08:05:53
Postat av: Anna

Vi skall bo på Panthea Garden, ligger ganska centralt i Ayia Napa, men nedåt havet, dock ingen sandstrand alldeles nedanför

2007-09-24 @ 11:11:42
Postat av: Nica

Vi kikade på Panthea Garden när vi bokade i förra veckan, men då var det tyvärr fullbokat. Det passar nog er utmärkt som har barn. Vi "överlever" nog trots allt. Har en del utflykter planerade.
Å vem vet... vi kanske syns i alla fall. =)
Tack för alla tips! Så snabbt har jag aldrig botat en förkylning. Min stackars kollegan verkar ha fått den i retur.

2007-09-24 @ 16:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0