Kändisar, ombytta roller och kräftskiva

Lördagen rann förbi i ett rasande tempo. Hann med en invigning där Charlotte Pirelli fått ersätta en sjuk Markus. Efter ett par ärenden och fika på stan sprang vi på en shoppande Christer Lindarv mitt bland damkläderna på Åhlens varuhus. Stan har blivit mer kändistätare på sistone.

P g a en ombyggnation på stans badhus skiftas dagligen damernas och herrarnas omklädningsrum. Nu gäller det verkligen att vara observant vad det står på skylten innan man kliver in. Vill man få tillgång till bastu gäller det att hålla reda på veckodagarna. Måndag, onsdag och fredag är det damernas tur. Slank in på herrarnas i ett kort ärende.

Igår kväll ordnade jag o J en kräftskiva hos mig. J och A dök upp med kort varsel. Lite fel tidpunkt, då den riktiga skivan sker i augusti, men det har verkligen inte hunnits med förrän nu. Bjöd på kräftor, paj på västerbottensost med tillhörande romröra, grönsallad och ugnsrostat bröd. Kaffe med kask avrundade middagen. Kvällen blev mycket trevligt med massor av skratt, stoj och t o m sång på ryska! Kvällen avslutades så småningom hos A som bjöd på glass med varma hallon och jordgubbar. Det är så enkelt då vi fyra bor på bara några hundra meters avstånd.

Tack för en mycket lyckad kväll. Å bättre sent än aldrig kan tyckas.
Tack syrran för pajreceptet!

314820-46

Kommentarer
Postat av: Malkin

Roligt att ni gillade pajen, jag tyckte själv den var supergod. Jag hittade receptet på
http://vickes.blogg.se/m_082006.html
Tack själv för klippningen av A!!!

2007-09-30 @ 15:41:42
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Malkin

PS! Om ngn vill leta fram receptet på västerbottenpajen (länk ovan) så får man scrolla ned en bra bit, inlägget är gjort den 12/8. D.S

2007-09-30 @ 17:50:45
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0