Köket

Under andra halvan av fjolåret genomgick mitt kök en omfattande renovering.
Ut åkte de färgskavda köksluckorna med pålimmade lister, diskbänk, bänkskivor, kakel och in med nya fräscha material. Oj, vilken skillnad!

Nya vitvaror gjorde också susen. Jag ansåg att jag utan dåligt samvete kunde pensionera kyl, frys och spis som uppnått den högaktningsvärda åldern 30 år!!

Hade från början tänkt nöja mig där men efter bara ett par veckor insåg att jag det nya köket inte gjorde sig med den gula tapeten.

Sååå.... ned åkte halvpanelen. Tapeten revs med glädje bort. Därefter vidtog spackling och slipning. Minns att jag efter dagars slitande med underarbetet slutligen lite tveksamt skar till den första tapetvåden.
På med lim och upp på stolen helt alena en vardagskväll i september ifjol.
Visst hade jag tapetserat förr men aldrig helt själv. Hur skulle detta gå?
Inför första hörnet vet jag att jag tänkte. "Lugn, bara lugn.... ingen panik.
Ta en bit i taget precis som tidigare." 

Efter en del trixande satt även den våden på sin plats. Två kvällar tog tapetserandet av köket. Inte särskilt stort men ack så mycket skärande för fönster, dörrar, skåp. Idag är jag glad att jag vågade och stolt som fixade det utan någons hjälp.


Som pricken över i:et monterades "spottar" under köksskåpen och även ett par 
i taket. Denna nya matgrupp i ek satte punkt för köksrenoveringen.

314820-21314820-22

   
 


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ser så fint ut! Ser att höstgardinen också är på plats!

2007-09-11 @ 07:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0