Ute i sista minuten

Vad sägs om långgrunda sandstränder, glittrande badvatten, massor av aktiviteter, antika kulturskatter och ett stort utbud av restauranger och nöjen? Sol över 300 dagar om året?
Det är vad jag och J ska få uppleva under en vecka om bara 1,5 vecka!! 

Den 1 oktober sätter vi oss på planet direkt till Ayia Napa, Cypern. =) Så skönt det ska bli. Ska dock erkänna att behovet för min del var betydligt större i våras men visst ser jag fram emot semester, sol, värme och bad.

Men varför ska det alltid hänga på en skör tråd?
Visst, jag är en van "sista minuten" resenär. Är inte rädd för att åka ospecificerat. Men denna gång valde vi att dock att specificera boendet. Inte lika spännande förståss men då vet vi att vi får en lägenhet och pool.

314820-36Måste erkänna att jag blev rejält "shaky" igår eftermiddag. Kunde då konstatera att ena resebolaget bara hade en enda plats kvar (!) på det datumet! Insåg då att det andra bolaget också kunde bli fullt inom kort. Var tyvärr tvungen att invänta onsdagens kontorsmöte på jobbet innan min ledighet ev kunde beviljas.

Efter klartecknet slängde vi oss direkt på hojjarna och gav oss iväg till resebyrån och resan blev bokad! YES!!
Men det var på håret... bara kort efter att vår resa var färdigbokad tog samtliga platser slut. Tur att vi inte sköt det till EFTER jobbet som det först var planerat!


Hoppsan syrran...  förlåt men vi missar din födelsedag i år. Men vi får ta igen det sen. PS! Din också "Mackan". :S

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi syns på flyget....
oops...missar ju också din syrras (min nära väns) födelsedag....
Tax free katalogen var "mager" har jag konstaterat... 32,32,32 (de tre senaste dagarnas temperatur på Cypern)

2007-09-20 @ 10:32:51
Postat av: Nica

Hoppsan.. där ser man! Vilket sammanträffande Anna. Härligt att ha resan framför sig.
Jaaa, visst har de en helt fantastisk temperatur där nu. Hoppas det håller i sig ett par veckor till. =)

2007-09-20 @ 15:48:18
Postat av: Anna

Aj aj, var in på aftonbladets väder...
tyckte de visade drygt 20 om några dagar

2007-09-20 @ 19:01:56
Postat av: Nica

25 vill jag nog allt ha... det lär nog ändras flera gånger innan vi kommer oss dit. Bara bra om ev regn och 20 grader drar förbi innan.

2007-09-20 @ 20:35:31
Postat av: Syrran

Härligt att ni fick till en resa till slut!!!

2007-09-21 @ 15:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0