Nytt läge

Husets ABCSåg det nya programmet "Nytt läge" igår kväll. En timmes program där en mäklare presenterade alternativa boenden åt ett mycket kräset par (läs: kvinna) som ratat massor av objekt. De slog till i ett tidigare ratat område.

Dessutom fick ett annat par hjälp att inreda nya huset. Ett inredningsprogram mer i min smak... inte så extremt och med bra tips coh råd.

Kan känna igen mig. Har en fin bostadsrättstrea idag med rätt stor altan i söder. Men saknar sedan några år tillbaka en liiite större täppa att rå om.

Jag vet vad jag vill ha och har ratat en del objekt och områden. J är desto försiktigare. Vi ska försöka förlika oss och hitta en gemensam boning mitt emellan våra önskemål. Wish us good luck!

Investerade f ö denna utmärkta bok på årets bokrea.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Good Luck! Kul att det går att blogga igen.

2008-04-01 @ 12:06:26
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: keb

Roligt projekt låter det som
hoppas ni hittar det ni vill ha.

2008-04-01 @ 13:23:22
Postat av: Camilla

Spännande! :) Det är så kul att kika på hus! :) (Men man blir komplett galen om man hittar sitt drömhus som inte ens respektive gillar... har varit med om det i "mitt förra liv").
Jag missade programmet i går. Var det sevärt?
K R A M!

2008-04-01 @ 16:32:21
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: IBW

Blir det bostadsrätt igen, eller ni kanske slår till och hittar ett lämpligt hus i Luleå i alla fall, det kan ju vara en bra investering.

2008-04-01 @ 19:49:43
Postat av: Helena

Haha, jo jag tycker att jag borde klara det jag också, enda problemet är att jag brukar tröttna halvvägs, men såååå många sömmar är det ju inte den här gången :-)

Sy om färdigsydda gardiner förresten!! Är du inte riktigt klok? Det som är det bästa som finns att köpa, dom är ju inte sneda heller som det blir när jag syr (är himla bra på att ta genvägar och att nåla är inte min melodi ;-))

2008-04-01 @ 21:36:13
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Malin

Jaa då får det bli riktigt partaj, haha....
Visst är det svårt att hitta drömboendet, det gäller att ha tålamod, och inte ta första bästa! Mycket att tänka på. Viktigt med bra läge, för övrigt kan man ju ändra mycket själv!

2008-04-01 @ 21:44:44
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: soffie

hoppas ni hittar det ni söker!
Må så gott

2008-04-01 @ 22:02:43
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0