Ordentligt

Snö
När det kommer snö dinglar det inte ned lite granna. Istället vräker den ned från alla håll och kanter.

Regn
De senaste dagarna har temperaturan legat över noll och i onsdags fullkomligen
öste regnet ned. Det har forsat vatten i snömoddens hjulspår efter gatorna. Snömängderna har effektivt packats ihop. Tack och lov verkar vi få behålla snö.

Halka
Nu är det inte lite halt utan snorhalt vart man ska ta sig fram. MÅSTE verkligen grusa garageuppfarten hemma direkt efter jobbet. Vill inte orsaka några benbrott.

J´s finger (uppdaterat)
Varför bara skära sig på en kniv när man kan ta vassaste kockkniven och kapa av två senor på vägen ned till skelettet?
Läget? Jodå, de utvändiga stygnen togs bort i veckan. (De invändiga fiskline-stygnen blir kvar i all ändlighet.) Nu återstår plåster, skena och bandage fram
till dagarna innan jul. Jag får praktisera som sköterska då plåster ska bytas och handen läggas om varannan dag fram tills dess.

Frissa
Anlände som ett troll till frissan i veckan. Min frisör tog hand om två kunder samtidigt. Den påbörjade kunden fick vila en stund när jag anlände. Fick slå mig ned på en reservstol där klippningen påbörjades. Efter ett litet uppehåll (för att avsluta den första kunden) fick jag byta stol, där jag även färdigställdes. 

Efter mig lämnades massor av hår kring båda stolarna. Bort for allt nackhår 
(ca 9 cm) då jag klippte KORT. Ville inte att förra gången skulle upprepa sig då frissan tog på tok för lite. Lite ovant men skönt som tusan. =)

Verkar göras ordentligt när det väl sker. Ska det va... så ska det va. Eller?


Kommentarer
Postat av: Ellasmamma

Jo det är skönt att göra allt rejält när man lika håller på. Dessutom blir man så lätt om huvudet, nästan som bomull. Hoppas ni trivs bra i ert nya hus. Kram L

2008-12-05 @ 10:45:37
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Karin

Ja det verkar som det har en tendens att luta åt ett speciellt håll när det gäller vädret.regnar det så regnar det minst 3 dar.

Snöar det så vräker det hur mycke som helst.

Ingen hejd alls. men jag ska väl inte klaga om snömägn iofs här är det bara lite snömådd eller ska man kalla det snösörja en brun blandning .......



Hur går det med J:s finger?

2008-12-05 @ 11:52:54
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0