Ljuset

                                                                             Endast sex veckor efter
Snöklädd björkmidvintersolståndet
(den 21 december) har ljuset med rask takt återvänt till oss i norr.
Molnfria dagar ljusnar det redan vid halvåtta tiden på morgonen. =)

Förstå att det är detta man väntat på. Massor av snö, ett par minusgrader och ljus.
Oj, vad jag blir sugen på att utöva vintersporter... t o m att söka fram längdskidorna!

Gick i alla fall de 5 km hem från jobbet igår. Drog tyvärr på mig liiite snörvel och nysningar. Attans att jag inte valde att proppa i iPoden i öronen utan valde att gå "oskyddat".
 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Eller kan det vara bacillerna hemifrån oss som börjat göra sig tillkänna? Hoppas inte. A är risig än..näsblod o ont i örat i natt..
Ser att du gått förbi Ormbergsbacken!?

2008-02-06 @ 12:57:05
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Sonja

Visst är det härligt när ljusnar!!
Gick hem idag och det var inte mörkt än...Härligt!

2008-02-06 @ 19:32:12
Postat av: keb

jätte fin bild carina!
nästan så att man kan erkänna att vintern kan vara fin den med, när det ljusnar..

2008-02-07 @ 23:23:58
Postat av: Carina

Syster, Mycket riktigt noterat. Dock togs bilden i helgen som var. Inte på min tur hem.

Sonja, Mmmm... håller fullständigt med! Njut!!

KEB, Tack så mycket. Ja visst är det en fin årstid trots allt.

2008-02-12 @ 20:06:01
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0