Vila

Vad händer egentligen när man sover? Lade mig utan problem i torsdags men steg upp igår morse med en fet låsning i ryggen med nackspärr på köpet. 
Antagligen ett resultat efter att i snettläge ha slitit upp garageporten som hade frusit fast.

Igår eftermiddag fick jag hjälp av "lyftkranen" på jobbet, tyvärr utan resultat.
(Tar alltid några timmar innan man känner resultatet.) En och annan kollega letade sig till mitt kontor utifrån skriken.
Ytterligare några knäckningar igår kväll men tyvärr gick det inte åt rätt håll.

Efter en jobbig natt fick till slut T åter rycka in. Jag är dig evigt tacksam!
In i bastun och ut som en kräfta för otal lyft och tryckningar. Massor av smällar. Nu känner jag mig "bara" överkörd. Har beordrats vila, värme och värktabletter. Tror banne mig att jag kommer att lyda. Känner mig för tillfället inte speciellt kaxig.

Idag är värmevetekudden min bästa vän. I morgon kväll nalkas ännu en härlig 
bastu. =)
Oj, vad jag skulle behöva en egen bastu. Tänk att få bada när man känner för det eller när behovet finns. Inte på en tid bokad en vecka innan. En evig plåga för en bastugalen tornedaling. Keep on dreaming...

Värmevetekudde

Kommentarer
Postat av: Syrran

Krya på dig!!

2008-02-02 @ 16:08:57
Postat av: maria

Vetekudde är bäst!! (fast nu kör jag med en värmedyna).
Kan man få ryggskott i nacken?! Hoppas du snart blir bättre!! Och tat lugnt i helgen!
Kram.

2008-02-02 @ 16:19:11
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Carina

Syster, Tackar... känns redan mycket bättre tack vare varma bad, bastu och smärtstillande och inflammationsdämpande muskelsalva.

Maria, Har förtydligat inlägget lite. Hade låsningar i ryggen som bidrog med nackspärr. Inte många knop i helg kan jag meddela. Men nu ska jag sakta men säkert öka på igen.

2008-02-04 @ 12:12:07
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0