Återanpassning pågår

Skönt att den första arbetsveckan efter ledigheten är lite kortare. Det tar trots allt på krafterna att återanpassa sig till tidiga morgnar, fasta måltider och långa arbetsdagar. Blir så där "hurven" mellan varven; när hungern eller tröttheten smugit sig på. Då vill jag inget hellre än komma hem och att tappa upp ett hett bad, dra på sig mjukis kläder och tjocksockarna jag fått tidigare. Krypa upp i soffan, tända ljus och dra filten eller täcket över mig.

Sockar    Sockar
Skulle vilja se en bra film. Vilket inte är lätt då jag inte längre är någon tv-tjej.
Nu när jag tänker på det inser jag att det är rätt länge sedan jag senast var på bio. Närmare bestämt ett år sedan. 
Är sedan några år tillbaka fruktansvärt filmkräsen och har inte ro att sitta och se dåliga eller ointressanta filmer. Det har t o m hänt att jag lämnat biosalongen med resonemanget  "jag har bättre att göra än att sitta kvar och se filmen som inte ger mig något".
Har ni något tips på en riktigt spännande thriller, drama, romantisk eller komisk film? Känns som om att jag fortfarande hänger mig fast vid Hannibal-filmerna, Amerikan History X, Notting Hill och dyligt.

Men först ska ett träningspass få inleda helgen.

Kommentarer
Postat av: Jens

Aliens vs Predator 2!

2008-01-04 @ 11:56:35
URL: http://speakeasy.blogg.se
Postat av: Syster Yster

Jag vill gärna se Arn!
Sist jag var på bio somnade jag...fast det var ju en tecknad film förstås. Inte mina favoriter. Föredrar också mjukisbyxor o tjocksockor m tända ljus i soffan.

2008-01-04 @ 15:16:01
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Nica

Hade förhoppning om att få tips på filmer som setts för att undvika ytterligare filmrymningar.

Jens, Frågan är om jag kan sova efter den filmen. Noterade att den bara fick en 2:a i betyg.
Syster, ARN... ja varför inte. Har förstått att den innehåller en del felaktigheter. Men sånt kan jag leva om ... om jag alls upptäcker dem.

2008-01-07 @ 20:07:24
Postat av: Syrran

Men det är ju en film ingen dokumentär!

2008-01-07 @ 22:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0