Frestelser...

Så här efter julen har jag och någon kollega passat på att bli av med överbliven julgodis hemifrån. I ett nafs försvann chokladbitarna som jag tog med till jobbet i förra veckan. En kollega bjöd på knäck.

I slutet av förra veckan bjöd en annan kollega friskt ur en låda med kokosbollar (nyinköpta dock). Idag kom droppen...
Denne sötsaksmarodör kunde inte glömma att fiket vi passerade under lunchen hade semlor till försäljning. Till eftermiddagsfikat hade han givetvis köpt sig en kartong (!) med semlor och bjöd runt. En snäll och frikostig kollega, men ack så beroende av sötsaker.
Själv anser jag att det är en hädning att baka och sälja semlor i början av januari. Inte ens julen är riktigt avslutad (tjugondag-Knut).

Med hänsyn till bloggvänner som också håller igen avstår jag från att publicera bilder på dessa otäcka sötsaker. ;)

Minns att det var precis samma beteende ifjol. Men jag har bestämt mig för att hålla igen med godsaker under veckan, för att få unna mig i liten skala till helgen. Detta för att bryta julens dåliga ovanor. Spelar det ingen roll vad som bjuds, hur litet det är eller hur gott det sägs vara. Snopna får de skåda min envisa sida. 
I detta fall vinner min tjurighet!! Min tornedalska sådan.

Snart är det dessutom dags för min 5 km promenad hem.

Kommentarer
Postat av: IBW

Visst man borde avstå från choklad och godis ett tag och träna lite i stället. Idag cyklade jag och kände mig som Charlott Kalla, cyklade upp för en liten backe som kände som en svart slalombacke, hm, hm. Men jag förstod att det bara var en lite ynklig backe, för det tog bara 5 min att cykla upp för den.

2008-01-08 @ 20:58:25
Postat av: Camilla

Mums! Vilka trevliga kollegor! =)
TUSEN TACK FÖR TIPSET om bilder till iPod. Det funkade! =)
Kram!

2008-01-08 @ 21:27:38
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

mmm Semlor, jag hade inte kunnat tack nej!

2008-01-09 @ 07:03:01
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Maria

Tack! För att du inte publicerade bilderna : )
Jag kör också att inte äta " gosaker" i veckorna, utan unnar mej sånt till helgen. Man får bita hårt i fingrarna, men det går.
Ha det gott!

2008-01-09 @ 10:24:34
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Sonja

Ja, det är dags att hålla igen nu för det är inte vad du äter mellan jul och nyår som har någon betydelse utan vad du äter mellan nyår och jul..!

2008-01-09 @ 12:07:23
Postat av: moster keb

Tack säger jag med:)
att du inte fotar dom där otäckingarna!
Jag har gått över till sockerärtor, banancips och tuggummi:) och sånt
nåt måste man tydligen tugga på ändå:-)
jag motionerar tydligen mina käkmuskler mest just nu...

2008-01-09 @ 13:30:00
Postat av: Camilla

Hej på dig! Nu har jag knepat och knåpat och fått till alla bilder i min iPod. Du fick ett tack i min blogg i dag. =) Jätteglad och tacksam för hjälpen!
K R A M!

2008-01-10 @ 13:33:27
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: moster keb

snygg hatt du har på bilden
men det är ju så allt klär ju en skönhet
eller hur:)
semlor´nu...?
jag hade avstått;)
jag brukar säga att jag är inte trationsbunden.. men när det gäller semlor , är jag det helt plötsligt :)

2008-01-10 @ 13:46:23
Postat av: Nicas

Tack för ALLA härliga kommentarer!

IBW, cykla 5 min i uppförsbacke är ingen liten backe. Bra jobbat!!

Sonja, helt riktigt... det är intaget mellan nyår och jul som ska hållas i sckakt. Inte alltid så lätt. Brukar ha en tendens att tillta allt eftersom.

Camilla, Tack för omnämningen i din blogg! Alltid roligt att hjälpa om man kan. Blir ju så fint också.

KEB, Ja alltid är det nått som ska sysselsättas; käkar eller händer/fötter/kropp. Föredrar det senare trots att det inte alltid är så lätt. Snygging? tack för den.. med solbrillor och hatt kan mycket döljas. =)
Hatten var bara ett solskydd under utlandsresan i oktober.

2008-01-11 @ 10:09:03
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0