Oj vad tiden far

Oj, oj, oj... vad tiden far ändå. I år är det 20 år sedan jag gick ut årskurs nio.
Dags för hemvändardagar i samband med sommarens marknad i hembyn.

Vänder ju hem med jämna mellanrum (julfirande, stugliv, o s v). Under semestern brukar jag även se till att träffa mina kompisar i hembyn eller i diverse stugor. Alltid lika uppskattat trots att det tyvärr kan rinna iväg en massa tid emellanåt.

Medverkade på hemvändardagarna för fem år sedan, den första träffen (15 år efter 9:an). Tyckte det var rätt trevligt med diverse lekar, mat utomhus och att träffa gamla klasskamrater i den vackra atmosfären bland fäbodarna. Tyvärr var uppslutningen från vår klass inte så stor då.

Nu är det alltså dags igen. Misstänker att uppslutningen blir än sämre i år. Känns som att det var nyss och att det inte hänt speciellt mycket sedan sist. Inser även att det inte blev några fler kontakter, än dem jag redan håller fast vid, sen förra svängen. 

Ska allt ta mig en funderare omkring detta hemvänderi....

FäbodenFäbod





Fäbodarna

Kommentarer
Postat av: Sonja

Tyvärr är det dåligt med deltagande vid hemvändarna, de som har långväga resa kan man ju förstå, men de som är kvar byn och inte kommer..!
Men tänk så kul det vore om alla från ens klass kom, och om seriöst skulle byta kontaktuppgifter, det vore verkligen en grund till ett bra nätverk (som nu är så populärt)

2008-01-29 @ 11:11:14
Postat av: Ann-Helen

Hej. Jag känner likadant inför hemvändardagarna. Ha det bra. Hälsn, Ann-Helen.

2008-01-29 @ 11:50:18
Postat av: Syrran

du o min make kan ju peppa varann, han är också bjuden, dock lät han inte särskilt entusiastisk...

2008-01-29 @ 12:51:09
Postat av: keb

oj vad tiden går
det är inte snat 20 år sen uj uj
vågar inte tänka på hur länge sen jag gick ut nian
:-)

2008-01-29 @ 13:18:46
Postat av: maria

Vad roligt att se "gamla" klassisar! Min klass var väldigt stökig och det har inte ordnats sågon träff.. Men, kommer ju själv från en mindre by och träffar en del när man hälsar på " där hemma"- det är kul.
Kram.

2008-01-30 @ 17:26:47
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Carina

Sonja, Håller fullständigt med dig. Dig hade de behövt ha med i arrangörsstaben.

Ann-Helen, Skönt att höra att du också är inne på samma spår. Hört nått från din syrra om detta??

Syrran, I såna fall kan vi peppa varandra med att bära den vidare till pappersinsamlingen.

KEB, Tänk att det var ditt 20 års "jubileum" som jag minns så väl. Kan ju inte varit så länge sen. ;)

Maria, Är också från en liten by. Inser nu när du nämner det att vår klass var också rätt brokig. Därav den dåliga uppslutningen sist.

2008-01-30 @ 21:25:44
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0