Suck...

Efter tre dagars evigt regnande är strax all snö borta igen. Det varnas på radion om vattenplaning (!) här i stan.


Svårt att tro att vi är mitt inne i vintermånaden januari. Även att jag bor i Norrbottens kustland. Börjar på allvar tro att det inte blir någon vinter alls i år. =(


Började på allvar att fundera på inköp av promenadskor med broddar alternativt lösa broddar att sätta på de egna skorna. Broddar som jag tidigare förknippat med äldre människor. Antingen hör jag till den kategorin numera eller så är vintern bara så kass. Men nu finns knappt  kvar någon is längre...


Måste man flytta för att få njuta av vinter och skidåkning?


Nej, nu ska jag till frissan och drömma bort mig en stund. Ska bli otroligt skönt...
Var är paraplyet?

Paraply

Kommentarer
Postat av: Syrran

Vattenplaning i januari..ja fyy så eländigt det är.

2008-01-17 @ 17:58:03
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Sonja

Broddar är verkligen att rekommendera. Har själv kunnat vara på promenad trots väglaget.
Min yngsta var verkligen bekymrad över vintern idag, han var verkligen besviken, han som skulle göra snökoja, snöbollar och åka skoter i vinter var less på regn och blöta kläder....

2008-01-17 @ 18:30:03
Postat av: maria

Broddar?! Absolut!! Från en som använder stödstrumpor på jobbet
:)
Vintern kommer säkert sista veckan i Mars, då man ABSOLUT inte vill veta av någon snö..
Kram!

2008-01-17 @ 19:35:38
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: IBW

Jag rekommenderar cykel med dubbdäck, helt fantastiskt. Jag ser alla som smyger fram med små försiktiga steg för att inte halka på isen, så kommer jag farande som "gehuuuu" med min cykel.

2008-01-17 @ 20:21:13
Postat av: Keb

haha ibw du är värst! :-)

2008-01-18 @ 00:54:18
Postat av: Carina

Syrran, mmm... suck!

Sonja, Ja stackars barn! Annat var det med vintrarna när vi var små. Snökojorna som borgar. Efter diverse sattyg kunde man försvinna i dem och dyka upp långt därifrån.


Maria, ja eller i slutet av april när man hunnit byta till sommardäck på bilen.

IBW, Min kollega cyklar oxå om vintrarna med dubbdäck. Det verkar vara en superlösning. Föredrar själv att cykla sommarhalvåret och prommenera om vintern. Gillar omväxlingen för att inte bli less.

2008-01-19 @ 15:09:12
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0