Moget / övermoget?

Innan solen börjat värma alltför mycket tog pappa, jag och deras fyrbenta vän M
båten över sjön tidigt i morse. Därefter vallades vi till hjortronmyren. Början är alltid lite trevande. En här och en där. Innan man hittar ett gyllene ställe.
Då glömmer jag både tid och rum! Svetten rann och myggorna surrade. En stund senare hade vi fyllt våra samtliga hinkar. Promenaden tillbaka till båten var ett faktum. Till pappas lycka kan jag gissa. Jag har ibland något svårt att slita mig från bärskogen.

(Minns speciellt en gång då mamma och jag knappt märkt att det börjat regna.
Det var ju så otroligt gult på myren det året. Vänta, ska bara, vänta... bara lite till... minns jag att vi lät... till pappas förtret.
)

Åter vid stugan dröjde det inte många minuter innan belöningen var ett faktum. Det ljuvliga doppet i sjön förståss! Det var lite varmare i vattnet igen. Simmade runt en stund.



Mogna hjortron

På eftermiddagen cyklade jag och mamma till brevlådan 5 kilometer enkelväg! Morgontidningen hade anlänt och dagens andra motionsrunda var ett faktum. (Tog över systers roll som lämnat stuglivet för denna gång.)
Träningen är på tok för lite med tanke på allt jag stoppar i sig i tid och otid. Måste verkligen skärpa mig rejält igen när semestern tar slut. (Sista veckan nu.)

I skrivande stund ligger sjön åter blank och utebastun är rejält upphettad. Återstår bara att se vad mina axlar säger när dessa alldeles strax ska samköras. De som redan signalerar (hettar) efter lite för mycket sol idag. Övermoget?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Vilken fin bild!!! Själv avstår jag gärna (som du vet)hjortronskogen... Hoppas däremot att pricka in ett besök i blåbärskogen istället.

2008-07-28 @ 23:27:16
Postat av: Camilla

Vilken härlig hjortronhink!!! Sånt lyx finns inte här i Gävletrakten, i alla fall inte vad jag vet.

Ha det så mysigt i stugan!

Kram!

2008-07-29 @ 07:07:30
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0