Staketprojektet

Oj, vad gårdagen tog på krafterna! Steg upp strax före åtta för min morgon-promenad. Istället för stavarna i hand fick jag sällskap av föräldrarnas hund Milla. Pappa hade anlänt efter knappt två timmars bilkörning.

 "Stjälpreda Milla"

Vi började riva staketet på uteplatsen som gjort sitt. Lyckades väcka grannarna. Även om vi gjorde vårt bästa för att inte leva om. (Min tur får en gångs skull.) Lyckades även väcka systers familj. Förlåt det var inte meningen! Fick i alla fall låna släpvagnen. En tur till återvinningscentralen och sedan till brädgården.


Lunchintag innan pappa och jag satte igång. Måtta, slå ned stolpskor, reglera höjdnivåer, såga, måla och skruva. Pauser för att hämta andan och fylla på mat- och vätskenivåerna. Det var en toppenfin sommardag. Solen gassade hårt.
J anslöt när grunden var lagd. Vi slutförde arbetet effektivt på tre personer.

Efter tolv timmar var det nya staket på plats.
Lite högre och med en något utökad uteplats. Känner mig både stolt och nöjd då jag i allra högsta grad varit delaktig i bygget. Stackars pappa som varit igång sen 4:30. Envis som synden föredrog han ändock att återvända 
hem med ännu ett par timmars bilfärd.
Kan i o f s förstå att det är skönt att vakna upp i egen säng igen.

Idag känns kroppen som dagen efter. Sliten och seg. Inga krafter alls. Det var skönt att vakna upp och mjukstarta till regnet utanför. Efter lunch sprack det återigen upp till en underbar sommardag med dryga 20 grader i skuggan.

Gissar dock att jag inte är den enda och hårdast åtgångna.
Ett stort tack till alla inblandade!!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Titta Milla fastnade på bild, hon ser tom riktigt avslappnad ut! "Hon är nog bättre!" ;)

Staket blev riktigt riktigt snyggt oxå, detta kanske ändå är sista gången pappsen måste göra om det!?

2008-06-02 @ 15:21:26
Postat av: Camilla

Oj, vad ni kämpade! Fint blev det! Så klart du måste köpa de där solstolarna från ICA nu då du fått sån snygg uteplats, de är såå sköna! Man somnar lätt i dem om man sitter bakåtlutad. ;)

Kram!

2008-06-02 @ 16:16:41
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: maria

Svar: Tack! Jo, denna sommar tänker jag ligga i hårt för en fin bränna :)



Tänk vad djur är hjälpsamma ändå, gällande städning.

Må så gott!

2008-06-02 @ 16:22:05
URL: http://mariasfotovardag,blogg.se
Postat av: morsan

Staketet ser jättefin ut, tack vare Milla, som har blivit mycket,mycket bättre.

2008-06-02 @ 19:52:55
Postat av: Carina svarar:

Syrran, Hunden överraskade och var förvånandsvärt lugn... både ensamen med mig och utomhus under snickrandet, trots att andra hundar passerade. Wow!



Camilla, Åkte direkt efter jobbet förbi EM (har mycket snarlika solstol) men handlade tillslut just dessa i svart på Maxi. Nöjd som tusan! Å sååå sköna de är. =)



Maria, Ser oxå framemot att få landa i solstolen och njuta. Har olika projekt som gör att stunderna där inte tenderar att bli så långa. :S



Morsan, Tack för lånet av pappa. M skötte sig finfint!

2008-06-03 @ 14:04:12
Postat av: Malin*

Tack så mycket.... Vad duktiga ni har varit då!!!!

2008-06-03 @ 22:50:07
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0