Gubbar...

Det är ruggigt vad dagar, kvällar och nätter bara svischar förbi nu. Jag hinner inte med. Hjälp!!

Midsommar då? Jo, kom vi oss iväg ut på landet först på midsommaraftons eftermiddagen. God mat, EM fotboll (heja Ryssland), bastu bad (givetvis med dopp i sjön), stugutbyggnad och hälsa på hos folk. Temperaturen i sjön är numera 14 grader.

Helgens snopenhet stod definitivt grannarna för som tappade båtmotorn i sjön. Hur gör man??

Kändes som att helgen bara bestod av resdagar. Det ska hinnas hälsas på än här och än där. Jag måste verkligen unna mig en egen helg i stugan inom en snar framtid. Varför inte under semestern som närmar sig med stormsteg. Jisses...




I år blev det ingen midsommar-stång. Men en hemmagjord jordgubbsmarängtårta såg jag till att knåpa ihop till efterrätt. 










Jordgubbar, vispgrädde och egen sockerkaks/marängbotten och topp.










Voilá
Mumsigt värre







Det finns projekt var än jag befinner mig just nu. Är det inte lägenheterna som piffas till inför försäljningarna så är det stugan. Den senare byggs numera ut.

Bron rivs för att byggas in till en hall. Ytterdörr och fönster flyttas fram och vips ska det finnas plats för garderober och så småningom även en värmande och mysig kamin.

Ombyggnationen i kvadratmeter inte blir så stor men kommer att betyda mycket rent praktiskt. 
Skulle vilja ägna mig mer tid för byggkonstruktioner och gärna även snickra. Förhoppningsvis i framtiden. Här får jag dock bästa hjälp. Tack snälla... 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag håller med - vill bara bromsa tiden nu, hela juni är ju för sjutton slut snart. Hjälp, vad fort det går!

Men du, din jordgubbstårta fick det att vattnas i munnen här, den såg supergod ut!

Kram!

2008-06-25 @ 08:42:59
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Jag kan intyga att midsommartårtan var supersmarrig! Jodå tiden går ALLDELES FÖR FORT JUST NU!!!! HJÄLP!

2008-06-25 @ 09:22:40
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: keb

Ni har en super snäll far! eller hur?

lite allt i allo har jag förstått ena gången är han hos er och hjälper till med nåt staket och nästa gång uppför en vägg i stugan.Dom är nog mycke rädd om sina barn mor och far eran .....



tårtan ser otäckt god ut :-)

2008-06-25 @ 11:43:56
Postat av: IBW

Ja Carina, tiden snurrar ganska fort och fortare går det, ju äldre man blir. Tårtan som smarrig ut, mums. Din pappa är verkligen en duktig snickare, han har ju byggt stuga åt alla sina barn, helt otroligt.

2008-06-25 @ 21:59:46
Postat av: Carina svarar:

Camilla, hittar inte nödbromsen bara! ;)



Syrran, ...---... (S O S, eller är det tvärtom?)



KEB, Ja föräldrarna är guldklimpar!! Pappa är nog lite för snäll ibland. Borde lära honom orden "NEJ, tack jag har inte tid." Inte lätt att efterträda honom... men jag ska försöka. Ska bara gå i lärotid först.



IBW, Ja som vuxen inser man hur otroligt mycket han åstadkommer. Kan inte tacka honom eller mamma nog.

2008-06-26 @ 13:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0