Strax redo

I morgon kommer min mäklare för att fota lägenheten. Hann tack och lov klippa
gräsmattan igår. Gjorde även ett sista ryck med inköp av reaplantor och en utekruka som jag ställt vid entrén.


Men först ska det röjas och städas klart ikväll. Har sen i söndags tagit bit för bit i röjningsväg. Tvättat, städat men framförallt plockat undan. Hoppas att det ser hemtrevligt ut trots att privata saker fått stryka på foten. Det gäller att plocka bort men inte så det blir kalt. När fotona väl är tagna finns ingen återvändo... bara att gilla läget. 

I veckan har tyvärr både stavgången på morgonen, cyklingen till jobbet och
de nyttiga middagarna fått stryka på foten. Har helt enkelt varit tvungen att prioritera vad jag lägger tid och energi på. Annars hade jag dukat under. Tänker även unna mig födelsedagsfika ikväll... uppvaktning av E 11 år. GRATTIS tjejen!

Mäklaren jag inte valde hörde av sig på mitt mobilsvar. Jag borde verkligen ringa upp honom och berätta att jag valt en annan mäklare. En med mer positivitet,
sug att åta sig uppdraget och till en förhoppningsvis vettigare kostnad. (Betalar hellre provision än högt fastpris.)
Andra avgörande detaljer var personlighet, fotografering, annonsering och dylikt. Han tog verkligen inte chansen då bollen låg hos dem/honom.

Uppdatering
Fick inget svar så jag gjorde som han och pratade in på hans mobilsvar. Lite snopet kanske att de gick uppdraget förbi. De var så segervissa... men de har ju så många uppdrag ändå. Mitt hade bara blivit en i mängden.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Spännande, snart får vi börja hålla tummarna att köparna är på hugget!

2008-06-26 @ 08:03:43
Postat av: IBW

Vad roligt och spännande. Vill gärna se bilderna på hemnet.se, säg till när annonsen finns på plats

2008-06-26 @ 12:34:22
Postat av: keb

ja jag vill oxå se bilderna.Det är en supefin lägenhet.Det såg jag i vintras.

2008-06-26 @ 17:26:06
URL: http://kebibw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0