"Marie-Louise"

Min systerson A har under påskhelgen gjort mig uppmärksammad om tv-programmet "Rent hus". Där guidar Marie-Louise och Marlene oss runt hos par/familjer som prioriterat annat än städning.
A endast 5,5 år har uppmärksammat programledarnas tillvägagångssätt med ultraviolett lampa och bakterieprover. Det är ju så spännande. Numera går ingen säker när A är på besök. Killen gillar ordning och reda, något både släkt och grannar redan fått erfara. Kommentarerna låter inte vänta på sig... gullungen!

Han har inspirerat mig. Sitter därför i skrivande stund framför just detta program. 


314820-268

Kommentarer
Postat av: IBW

När jag tittar på "Rent hus" (har sett programmet två gånger, nu undviker jag det)så kryper det i min kropp. Efter programmet vill jag slänga saker, sist slängde jag alla vetemjölspåsar, var rädd för mjölbaggar. Fy, fy. Man kanske skulle låna A någon gång, som hjälpreda, det skulle inte vara så dumt. Han är verkligén gosig, det är E med.

2008-03-26 @ 21:05:05
Postat av: A s mamma

*skrattar högt* jaa sån är min son (o min dotter är raka motsatsen)! Själv blev jag också inspirerad, har börjat gå igenom lådor o skåp i köket nu...

2008-03-27 @ 07:36:44
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Sonja

Har ännu inte "vågat" titta på det programmet för då inser jag väl att de borde besöka oss. Tillhör ju gruppen som hellre gör nå annat än städar. Har svårt att föreställa mig att programmet skulle kunna inspirera till städning tror mer att det skulle spä på det dåliga samvetet...

2008-03-27 @ 08:16:52
Postat av: Malin

Sonja: Det hörs att du inte sett programmet, jag lovar du är PEDANT jämfört med dessa människor! Men jag håller med dig det finns roligare saker att göra än att städa.

2008-03-27 @ 08:23:38
Postat av: keb

*skrattar*
Det verkar ligga i släkten det där med städa..
Minns din lillebror
Han var inte mer än en tvärhand hög
När plocka upp skräp från golvet på konsum.
stoppa skärpet i sin ficka
väl hemma då åkte dom i skräpkorgen :-)

2008-03-27 @ 13:30:20
Postat av: Camilla

Jag kikade också på det i går... men hon den där ljusa med glaögonen måste väl vara ett skämt, inte kan man väl se så där tråkig ut och ha så tråkiga kläder?
K R A M! ♥

2008-03-27 @ 20:03:36
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Carina svarar:

IBW, Har fruktansvärt svårt att tro att du behöver oroa dig överhuvudtaget.

Syster, Fler som inspirerats. =)

Sonja, Du kan med gott samvete kika på programmet. Gillar att plocka (gör det jämt) men städa... icke!

KEB, Va? Det kände jag inte till. Roligt med någon som minns och berättar.
Minns en gång då mamma tog samliga barn under armen, lämnade varuvagn och butiken i protest då någon av oss skrek. Minns inte hur det gick med varorna... mer än att den skrikande ungen inte fick sin vilja igenom. Strongt som tusan!

Camilla, hahaha... tyvärr är hon nog inget skämt. En tändsticka och hon skulle brinna som torrt fnöske (typ hö).

2008-03-28 @ 08:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0