På isen

IsvägskorsningIgår hade vi i norr en strålande vårdag med sol på blå himmel.

Passade på att ge oss ut med bilen på isvägarna i skärgården. Lite märklig känsla att köra med tungt fordon på vatten som varit öppet för inte så länge sedan.

Även på isen gäller högertrafik.
I korsningar fanns givetvis skyltning. För hur ska man annars hitta rätt?

Förbud mot eldning och fiske längs isvägarna för att undvika att vakar ska uppstå.

Det var en mäktig upplevelse!! Har ni möjlighet att prova... gör det. Det är inte alla förunnat.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Usch... jag har verkligen respekt för is. Vi har en sjö alldeles vid oss och det är såå härligt att dra på sig skidkläder och gå ut och pimpla, men de sista två vintrarna har det varit helt omöjligt att det har kunnat bli någon is, då det varit så varmt hela tiden. Jättetråkigt!
Jättefin bild du tagit, om det är din? Den ser nästan googlad ut! :) (= Komplimang alltså)
Kram och ha en skön söndag!

2008-03-16 @ 13:42:57
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Ja det vore ett spännande äventyr! Fin bild, tog du den?

2008-03-16 @ 18:07:41
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Carina svarar:

Visst tog jag bilden! Absolut INTE googlad.

2008-03-16 @ 19:34:19
Postat av: IBW

Jag och några tjejkompisar åkte med en bil på isen, vi lekte mest, gasade på som "fan", därefter drog vi upp handbromsen, vad hände?? Bilen snurrade runt och vi skrek. Det var lite läskigt, inget att rekommendera. Detta är ju ganska länge sedan nu, c:a 15 år sedan

2008-03-16 @ 21:45:52
Postat av: Sonja

Det är en lite häftig känsla att åka bil efter isvägar, kan också rekommendera det.

2008-03-18 @ 08:49:11
Postat av: Carina svarar:

Camilla, vette tusan om jag skulle stå ut om jag inte fick uppleva vintrar med is och snö. Både behöver och gillar årstidsväxlingarna.

IBW, det är/var verkligen fart och fläkt i dig mostra min. =)

Sonja, Mmm... visst är det!

2008-03-18 @ 13:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0