Toppenhelg!

Oj, oj, oj... den helgen satt där den skulle. Hade gärna stannat ett par dagar till. Jag har verkligen fått njuta fullt ut. Lååångt borta känns nu den spända och lättirriterade C som jag känt mig på sistone. 

Snö har dinglat ned hela helgen. Så där vackert som man önskar att det ska göra på julaftonen.

Ett fantastiskt lugn infinner sig redan när man packat sig in i stugan.

LäshörnanDet blev inte alltför mycket bok-
läsning i helg. Har dock kommit 
bra in i "Män som hatar kvinnor".
Däremot har jag lusläst med-
havda kataloger från pärm till pärm.

Mamma skämde bort oss med god mat. Köttsoppan var gudomlig. Fick t o m med mig ett par portioner hem.


SkidåkningDet har även blivit några rundor med löparskidorna på sjön. Vilken tur att pappa förser oss med skidspår. Valde bort stakåkningen för diagonalen. ;) 
Skatingskidorna fick inte ens följa med i helg. De blir inte aktuella förrän på skaren senare på vårkvisten. Måste bara lära mig att inte klä mig för mycket.

Efter lördagsmiddagen var det
dags för helgens höjdpunkt
... vedeldad utebastu. 
Med bra fjutt visade det sig (tornedalska mått). 
Avrundade med att svalka av mig med kallt sjövatten från en hink som jag portionerade mot kroppen. Huh... huh... huh...


Givetvis följde jag den sista delfinalen i melodifestivalen. Gustavsson i sitt ässe! Killen är sanslös. Stagedivningen hade jag inte velat uppleva! 
Nordman och Strömstedt fast i sina gamla inkörda spår. Frk Bengtzing precis så energisk och käck som hon alltid är. Puh!
Höll på "That is where I´ll go" med Sibel och "Hero" med fru Pirelli. Den senare
gick direkt till finalen. Var tidigare inte speciellt stormförtjust i henne men
imponerades nu av hennes proffsighet. Nice!

Sibel & Charlotte

"Andra chansen" resp finalklar

Kommentarer
Postat av: Camilla

Å, vad härligt med snö och skidåkning! =) Har ni stugan uppe i Umeåtrakten också? Lyckliga er som fortfarande har "normala" vintrar. (Men det kom rätt sent även i dina trakter har jag för mig att du skrivit förut).
Ha det bra och i kväll ska jag plöja några sidor i Stieg igen.
Kram!

2008-03-03 @ 12:16:59
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Känner mig helt mör efter några tim i Måttsund idag. Man är långt ifrån "toppform". Men man blir glad o harmonisk av lite skidåkning och frisk luft. :) Nästa år måste jag komma ihåg att inte snåla med semesterdagarna på sport o påsklov.
Lille A åkte 10 åk ned för hela stora backen, ramlade endast 2 ggr. M verkade nöjd med sina skidor.

2008-03-03 @ 15:05:17
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Carina svarar:

Camilla, Bor i Luleå 30 mil norr om Umeå. Stugan i mina hemtrakter ytterligare 16 mil nord/nordöstlig riktning. Skulle inte stå ut med snöfattiga vintrar. Gillar omväxlingen med sportutbudet.

Syster, Tänk den som fått vara ledig ytterligare någon dag. Hade gärna haft tillgång till dina mängder av semesterdagar. Guldstjärna till A:s bravur!

2008-03-07 @ 08:41:12
Postat av: morsan

Det är helt underbart här i stugan.Vi har badat bastu igår eftermiddag.Jag har även gjort iordning lite påsk.Jag tänkte ta en liten skidtur eventuellti dag.

2008-03-15 @ 09:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0