Blåögd

Idag under lunchen kikade jag och min kollega S in i en relativt ny butik i stan
Rabalder.

Den trevliga expediten kom fram till oss. Hon började prata och när jag tittade upp mot henne där hon stod vid min högra axel utbrast hon:
- Oj, vilka blå ögon ni har!

Jag såg riktigt hur hon reagerade och tog ett par steg åt sidan. Fick lite dåligt samvete som går runt och skrämmer folk.
Visst är jag kontaktlinsbärare men med neutrala sådana. Inga färgade. Anser mig ha rätt blå/grön spräcklig iris. Åtminstone när jag tittar mig noga i spegeln. Med näsan i rutan. Antagligen framhävs det blå medan och det gröna kommer i skymundan. Då jag har varit med om liknande situationer tidigare.

Hon trodde bestämt även att vi var mamma och dotter. Hmmm...

Ok, blåögd men absolut inte naiv.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Försökte kommentera hos dig igår, men det funkade inte, har din blogg blivit konverterad till den nya plattformen?

2008-05-06 @ 08:05:53
Postat av: Carina svarar:

Nej, vad synd! Konverteringen skedde redan den 2 maj.

2008-05-06 @ 09:46:13
Postat av: Carina svarar:

Numera dröjer både inlägg och kommentarer en liten stund innan de presenteras. Håll ut...

2008-05-06 @ 10:01:34
Postat av: keb

Har du blå pupiller det har inte jag s

2008-05-06 @ 20:06:32
Postat av: Carina svarar:

Ja, hahaha... så fel det kan bli ibland.



KEB, jag har genast rättat till mitt skrivfel. Tack!

2008-05-07 @ 08:50:39
Postat av: keb

ibland springer fingrarna lite för fort över tangenbordet:-)

2008-05-07 @ 17:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0