Helgen

Såg Eurovisionsschlagerns alla bidrag. Till de fem i topp ville jag ha Ryssland, Ukraina, Grekland, Norge och Sverige. Struntade helt i den långdragna röstnings-processen. Morgonen efter gick jag igenom resultatet. 
"Hero" hamnade förvånande nog på en 18:e plats. Är väl patriot där. Men övriga fyra bidrag hamnade faktiskt bland de fem främsta. Kan inte skylla på något utan bara konstatera att de bästa hamnade i topp. Grattis Ryssland!



Vad är väl en fika på altanen om inte alldeles, alldeles...
Går inte att beskriva hur härligt det är att sätta sig med en kopp te på altanen utanför stugan. Nedanför ligger vattnet spegel-blankt och solen den gassar från en knallblå himmel och fåglarna 
kvittrar.

Lååångt borta känns arbete och tuff husbudgivning. Detta var precis vad jag behövde. Här kan man inte gå upp i varv.








Änligen är samtliga plank till mitt nya staket till uteplatsen vit-
målade.
Nu återstår det att införskaffa stolpar, tvärplankor och skruv. Måla dem och snickra ihop alltsammans. Världens snällaste pappa bistår med snickarhjälpen.






11 grader. Badtemperatur... helt klart!

Årets första dopp blev från bastun lördagen den 24 maj.

På söndagen började det återigen rycka i badsuget.
När allt var inbaxnat i bilen och stugan nedstängt och låst smet jag ned en sista gång till bryggan. Började klä av mig när jag insåg att jag saknade handduk. Något som bidrog till att jag tog mitt förnuft till fånga, klädde på mig och satte mig i bilen. 




Lite senare fick jag beskedet att mamma inte kunnat hålla sig utan tagit årets första simtur utan bastu efter att vi åkt. Fuskigt!



Stannade hos svärföräldrarna under söndagen. En tur till handelsträdgården strax utanför Björkfors. Passerade denna underbart vackra kyrka.
Så otroligt pittoreskt.
Vit träkyrka med blå port och fönsterluckor samt grönt tak. Nästan lite utlandskänsla.

Jag är glad att jag fått uppleva denna som under alla mina år bara stått 7 mil från barndoms-byn. Passade även på att kliva in och uppleva inomhusatmosfären.
Urgulligt! Skulle sitta fint att bli bjuden till bröllop hit.



Nu är det bara att krypa till kojs. Det behövs verkligen samla krafter inför morgondagens slutspurt i budgivningen. Känns tyvärr inte helt bra inombords. Känns som om vi redan står som förlorarna på mållinjen. Finns vissa signaler som tyder på det. Bara att avvakta och se...

Kommentarer
Postat av: Syrran

Bli bjuden, du får väl bjuda till bröllop själv? Jag skulle hemskt gärna komma!! :) Jag har ju gjort mitt.

2008-05-26 @ 19:57:56
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: IBW

Var ligger kyrkan ?

2008-05-27 @ 19:12:47
Postat av: Carina svarar:

IBW, Kyrkan ligger i Björkfors. En fin sommardag när solen skiner från en knallblå himmel, gräset grönskar och blommorna står i full blom måste ni ta en sväng förbi.

2008-05-28 @ 08:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0