Det vita guldet

Väckning kl 05:15. Upp med rullgardin och persienn. Inser nu hur praktiskt det är med ett fönster i huvudändan av sängen. Jag kan checka av snöläget utan att ens resa mig ur sängen. Idag fanns det ingen tvekan efter nattens snöande. Bara att klä sig och ut.

Nollgradigt. Ingen granne syntes till. Mörkt i husen runtomkring. En timmes träningspass med snöplogen mellan halv sex och halv sju. 7 cm snö omhänder-togs. Riktigt skönt när man har tid. Sedan dusch och havregrynsgröt. Sedan
väckning av sambon som är sååå stolt över mig. =)

Det är så vackert ute nu. I helg stundar en riktig fin 1:a advent i "tomtebyn".


Kommentarer
Postat av: Syrran

fniss här är det maken som skyndar sig ut, skottar och sopar av bilarna medans jag drar mig under täcket en kvart till...

2008-11-28 @ 08:54:31
Postat av: C a m i l l a

Näää, vad ni har tur. Här har all snö smält bort på 2 dagar nu, det är bara blött på marken. Otroligt tråkigt. Förra helgen som det var riktigt supermycket snö här.

Kram!

2008-11-28 @ 10:26:02
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Sonja

Hos oss skottar vi inte före jobbet utan efter. Oftast är det sambon som gör det. Dessutom håller vi halva kvarteret med snöslunga

2008-11-28 @ 13:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0