Kaminer

Har kikat mig runt efter en kamin till stugan. Har gjort ett urval. Någon av dessa bör jag slå till på. Men dessförinnan ska produktbladen plöjas igenom. 
(Gjorde en test där det framkom att jag är en sammanfattare. Tar reda på fakta innan beslut fattas. Oftast mycket nöjd med besluten men sååå tidsödande.)

Den längst till höger min absoluta favorit. Men dyrast och för lyxig för stugan.
Den längst till vänster känns nog igen (syster?). Lutar åt någon av de tre första.

            
         Hörby J           Orion               Thor           Sanderfjord         Minic med pelare

Hade varit super om man hunnit investera och installera den redan i höst, med tanke på att de två sista jularna firats i stugan. Även under vårvintern vore det toppen att elda för en behaglig värme. Tyvärr är jag inte säker på att det blir så.

Shit... fick nu höra att kaminbutiken i stan börjat sälja ut. Säg inte att de stänger... innan jag fattat mitt beslut. :S


Kommentarer
Postat av: Sonler

Det är beundransvärt att du verkligen samlar fakta och sen fattar beslut, själv fattar jag mina beslut på magkänsla eller tar bara ett beslut för att slippa öda tid på att sammanställa fakta....

2008-10-29 @ 20:28:48
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Jag orkar inte sammanställa fakta och handlar alltid spontant och impulsivt och lite efter "börsen just då". Med varierat resultat.. Kaminen längst till vänster är den vi köpte, det var den billigaste av alla. Det som avgjorde köpet just då var att röret kostade flera ggr mer än själva kaminen och därför valde vi den billigaste. Den här gången blev vi riktigt nöjda. Den är supereffektiv, mycket effektivare än mamma o pappas tex!

2008-10-30 @ 07:30:17
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: ibw

till huset i kalix på 70-talet köpte vi en gjutjärnskamin, jötul, tänk vad effektiv den var, vi värmde upp nästan hela huset. så jag rekommenderar varmt en gjutjärnskamin

2008-10-30 @ 18:49:32
Postat av: Carina svarar:

Sonler, Nu sammaställer jag inte i den meningen att jag skriver ned fakta mot varandra.

Köper dock sällan på plats innan jag åkt hem och tänkt efter.



Syrran, Mmm... känner till att rören är svindyra. Bra att veta att den är effektiv. Risk bara att jag härmar er.



IBW, Gjutjärnskaminer håller verkligen värmen. Återstår att se vad det blir utifrån tilltänkt budget och utrymme.

2008-11-03 @ 08:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0