Fast

Tog med mig Jungstedts två första böcker till sol och badsemestern på Rhodos. Visst, efter den första boken var jag fast.

"En blomstrande försommar i Visby. Gotland inväntar turistsäsongen. Efter att ha bråkat med sin pojkvän på den årliga sommarfesten går Helena Hillerström ut med sin hund. Någonstans på den dimmiga stranden möter hon sin mördare."

Storyn körde igång direkt. Korta avsnitt och lättläst. Kom snabbt in i boken.
En målande berättarstil som ger känslan av verklighet/delaktighet i handlingen. Avverkade raskt även den andra boken. Sista dagen fick jag spendera boklös. Men nu... väl hemma... har jag försett mig med den tredje. Tack syster för lånet.

Vill ju veta hur det går för Emma, Johan, m fl.



Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Mmm, visst är de bra? :)

Kram!

2008-09-10 @ 08:07:44
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Var så god, roligt att du oxå gillade dem!

2008-09-10 @ 20:10:44
Postat av: keb

du verkar vara en riktig bokmal.jag fick tips om två bra böcker av din syster när vi var uppöver har glömt var jag noterade det och vad:-)

får nog uppdatera det...

2008-09-12 @ 08:32:20
Postat av: Carina svarar:

Jag är absolut ingen bokmal. Brukar max mäkta med 1 bok/år (under semestern). Rekord i år då jag redan nu är inne på min sjätte bok.

2008-09-13 @ 07:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0