Utförsåkning

Sju mil i nordvästlig riktning når man Storklinten utanför Boden. Där erbjuds en bra slalomanläggning för HELA familjen. Med fler och längre backar än de i Måttsund, som vi besökte förra helgen. Här finns verkligen något för alla åldrar.

Igår lördag gjorde vi en dagsutflykt dit i sällskap med Markko, Sussie och de två yngsta barnen (snart fyra resp två år). Även Mika och Anne slöt upp vid elden.
En riktigt trevlig dag i gott sällskap, trots att solen lyste med sin frånvaro och kameran blev kvar hemma.

Bävade lite för att spänna fast fötterna i slalompjäxorna. Kunde njuta av hela fyra timmars slalomåkande utan att fötterna protesterade (YES!), innan det var dags att packa ihop och uppsöka ett matställe på vägen hemmåt.

Bastu vid hemkomsten. Sen fanns inga som helst krafter kvar till annat än soffan.

Snart stundar påsken. Både löpar- och slalomskidorna ska packas med.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Vi var i Måttsund i går, vilket kanonvänder! Jag var helt slut i benen efter 2 tim, värst var liften! A är så kort att man får ha bygeln i knäna och det är jobbigt! Har åkt i Storklinten i min ungdom, när jag hälsade på min brevkompis!

2009-04-06 @ 06:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0