Kontroll

Var idag på min årliga kontroll hos tandläkaren. Håller gärna koll med jämna mellanrum men så har jag inga problem med att gå till tandläkaren.

Är dock inte överförtjust i röntgenplåtarna som tas. De är stora och har vassa kanter. Obekväma helt enkelt. Kör med öppna kort och erkänner alltid direkt mitt slarv med tandtråden (mitt evigt dåliga samvete).
De gånger jag lagat en tand hoppar jag över bedövningen för att "ge igen" för slarvet. Ilar det till brukar jag tänka "Så där går det" eller "Där får du".
Är nog lite av en självplågare ibland. :S

Domen då? Inga hål, fint tandkött och ingen tandsten. Som vanligt då. Skönt!
Besöket avrundades dessutom med att undersökning inkluderat putsning blev kostnadsfritt!! Det är ovanligt.

Kändes helbra när jag stegade därifrån.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja det hörs att du inte har några problem med tänderna om du tycker att röntgen är jobbig!



2009-04-09 @ 06:34:38
Postat av: C a m i l l a

Vad skönt! :)

Jag lagar också alltid utan bedövning, men mest för att jag är så spruträdd och för att det är drygt att gå och känna sig bortdomnad efteråt.

Kram och glad påsk!

2009-04-09 @ 10:24:23
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Har heller inga problem att gå till tandläkaren. Får också alltid erkänna slöheten med tandtråd. Dock har jag alltid tandsten men aldrig hål.

Kan man få kostnadsfritt hos tandläkaren...!!!!

De som är så hutlösa!

2009-04-10 @ 11:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0