Stuga, sol & bad

Hemkommen efter några dagars stugliv och ren batteriladdning. Har fått uppleva några av sommarens bästa dagar med tryckande utlandsvärme i sköna stugan. Stekande sol från knallblå himmel flera dagar i sträck. 6 timmars solande per dag har varvats med upp till FYRA härliga dopp/simturer i sjön och ren avkoppling med näsan i boken.

Kl 5 på morgonen låg dock dimman tät över sjön, då utetemperaturen krupit ned
i ental (!), d v s långt under vattentemperaturens 22 grader.


Åt friskt utav mammas enorma jordgubbar. Tror bestämt det blev tre eller fyra lass med glass och jordgubbar till efterrätt en dag. Jag gjorde verkligen mitt bästa då den enorma skörden skulle ätas upp av endast tre personer. =) Lämna... när det går inte för sig.


Två dagar på raken strax efter kl 10 passerade samma rymling vår strand. Tror bestämt att både sällskap och det goda sjögräset lockade "gubben" strandvägen ur sin hage.


Bilden nedan får symbolisera det enkla stuglivet jag bara måste få njuta utav. Har inte gjort ett jota utan har riktigt laddat batterierna dessa sista dagar av årets semester.


Somnade t o m ett par gånger på spikmattans sylvassa piggar. Ren hud mot piggarna är det bästa, men så är jag lite av en självplågare.


Även om middagarna inte intogs i grillstugan tillagades den där en av dagarna. Dopp i kopp på färsk potatis var en annan favorit.


När månen börjat sin vandring kring 22-tiden vankades vedeldad utebastu.


























Doppen i sjön lämnade vissa spår efter sig på bryggan. Åtminstone för ett tag.

 
 
Under tiden i bastun smög sig skymningen in. Midnattssolens dagar är över.
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Härlig avslutning på semestern.

2009-08-09 @ 10:27:15
Postat av: Syrran

Jag vet precis hur härligt du har haft det!!!



Vi kan verkligen inte klaga på sommarens väder.



Jag har oxå köpt en spikmatta nu, men jag måste ha ett tunt tyg emellan fortfarande, ngn självplågare har jag aldrig varit.



Har morsan testat den?

2009-08-09 @ 11:16:13
Postat av: ibw

Men vilken skön semester du haft i stugan och jag gissar att dina föräldrar njutit av ditt besök minst lika mycket.

2009-08-09 @ 11:23:34
Postat av: Helena

Åh vad mysigt det såg ut, jordgubben blev jag himla sugen på :)

2009-08-11 @ 12:04:50
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-08-14 @ 18:45:31
Postat av: Sonja

Vilka härliga rekreationsdagar!!!

Spikmattan är underbar.

Min räddning, tror jag, under kalashelgen. Ägnade en av de få timmar sömn man fick varje natt åt mattan. Vilket resulterade i mycket lugn och skön sömn inte den oroliga uppstressade som man annars har dessa dagar.

2009-08-14 @ 18:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0