Julstök och jobbavrundning

Idag (nästsista arbetsdagen) bjöds vi på det årliga intaget av starkvinsglögg på eftermiddagsfikat. I år (tack och lov) inte spetsad till odrickbarhet. Avrundade slutligen arbetsdagen med att bli bjuden på en lilling virre (läs: whiskey), klart underskattad i dessa kaostider och då sista arbetsdagen (23:e) nu rusat ikapp.

Hemma hänger kransen på ytterdörren, julskinkan är inhandlad (ja, hela julmatsinhandlingen är avklarad), tjäleknölen tillagad, klapparna fotade och fixalistan i det närmaste åtgärdad. Ska ännu leka frissa och städerska innan
den njutbara uppesittarkvällen och julaftonsmorgonen får ta sin början.

Snön har vräkt ned de senaste dagarna och är i skrivande stund omhändertagen. Det är sååå vackert utomhus nu. Drivorna är enorma lagom till jul. Trivs. =)

Temat på årets julklappsinslagning blev silverpaket med band i rött/silver eller grönt/silver. Inte är det så att jag via snörenas färg satt prägel på om mottagaren är tjej eller kille?!?! Jo, det måste jag allt erkänna. :S

Måste erkänna att jag älskar de svartluvade tomtarna på inslagspappret i alla möjliga söta positioner.













J har t o m idats ge sig på att göra eget julgodis, vilket i mina ögon är överkurs och på tok för grisigt men ack så uppskattat. Mums!

Träningen har helt uteblivit sista veckan. Bad, bad, bad...
Jag är inte mer än människa. Har prioriterat att sköta jobbet in i det sista samt att snyggt överlämna arbetsuppgifter/ansvar till min efterträdare. Dessutom har julstöket tagit sin tid för att inte tala om att ge kroppen den återhämtning den behöver för att inte insjukna.

Kommentarer
Postat av: ibw

Men vilka snygga paket du har, jag blir nästan frestad att köpa några riktiga julklappar i år och göra lika snygga paket som du har. Godis är gott.

2009-12-23 @ 00:28:00
Postat av: Daniel

Snygga paket!



Å sååå mycket götteligött gött!!

2009-12-23 @ 09:43:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Mmm, gott godis och fina paket. Hoppas ni får en mysig jul med mycket klappar och god mat.

Själv ska jag upp och styrketräna nu! :)

Kram!

2009-12-23 @ 10:05:06
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: keb

snygga och trendiga paket!

svart är snyggare än rött helt klart!

GOD JUL

KRAMIS!

2009-12-23 @ 12:23:35
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Syrran

Oj så tjusiga paket!!! Vår samling är dock en rätt brokig skala..



Lova att inte äta upp allt julgodis innan vi dyker upp!!

2009-12-23 @ 16:01:40
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sonja

Oj så mycket fina paket och gott godis. Och du väl förberedd och organiserad som vanligt.

Här råder småkaos, dåligt tålamod och en känsla av att är det inte juldagen än...!

2009-12-23 @ 20:51:25
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Anna

Jag köpte precis samma papper som du, visst var det fint!?

2009-12-26 @ 16:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0