Vinter


Nu är det verkligen vinter. Temperaturen pendlar mellan -10 och - 20 grader. Helmulet och lätta snöflingor som så sakteliga dinglar ned. Nysnö som man blåser bort med en lätt pust. Har inte sett solen på hela helgen trots att den utlovades. Har istället häckat inomhus. Gjorde igår ett försök att komma oss ut och få vara sociala men umgänget är däckade av sjukdomar. (Krya på er!!!)

Konstaterar att jag/vi sluppit undan dessa sjukdomar hittills i år. Ifjol och året innan var februarimånad en evig sjukdomsperiod. Hoppas vi kan bryta den trenden nu. Ser onekligen bra ut.

Fryser som in i bomben idag. Synd att jag vägrade långkalsonger i morse trots
-12 grader. :S

Bilden ovan tog jag under en lunchpromenad i förra veckan. Då jag och kollegan gick runt sjön till vackra snövidder, snöfrostiga träd och sol från en klarblå himmel.
(Känns makalöst att naturen på bara några månader bjuder på glittrande vatten, gröna gräsmattor och lövbeprydda träd.)

Nej, nu är jag redo för vår, värmande solstrålar och utomhusvistelse.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Men visst har det varit vackra dagar med RIKTIG vinter.

Det har inte varit riktig vinter sen vi flyttade till stan, jag tänkte att inte ska väl 16 mil göra så mycket vädret!!!

2009-02-16 @ 12:59:01
Postat av: ibw

Ja visst är det härligt att det äntligen börjar bli vår. För två veckor sedan var jag rejält sjuk med feber och hosta, kräktes m m. Känner mig bättre nu

2009-02-16 @ 17:06:28
Postat av: Syrran

Alla årstider har verkligen sin tjusning. Men i helg då kändes det helt ok att det var så kallt att man kunde stanna inne med gott samvete!

2009-02-16 @ 18:35:53
Postat av: C a m i l l a

Jag håller med dig, det är så härligt att det äntligen varit en riktigt kall och snöig vinter, jädrans vad man kommer att njuta av våren sedan då den kommer!

Kram och ha en skön dag!

2009-02-17 @ 09:41:52
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: soffie

när vintern är så här tycker jag om vinter,

fin blogg å underbar bild .

må gott

2009-02-17 @ 14:38:08
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

svar på kommentar jag har tur för syrran bor i Göteborg så boendet är fixat,

må gott

2009-02-17 @ 15:13:30
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: keb

fin vinterbild !

Men nu är jag trött på kylan vi har haft 23 i natt!

har aldrig varit så kallt i vinter som nu!

46 grader för kallt!

2009-02-17 @ 16:25:36
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: ibw

snygg bild,

2009-02-20 @ 19:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0