Författarbyte

Läste klart M Jungstedts sjätte bok under trettondagshelgen. Då hon i skrivande stund inte gett ut fler böcker lägger jag tillsvidare Gotland samt figurerna Knutas, Johan och Emma åt sidan och prövar med ett författarbyte.

Har påbörjat Å Larssons debutbok, för vilken hon fick svenska deckarakademins debutantpris 2003. Ja, jag ligger några år efter eftersom jag först ifjol återupptog läsandet efter år av tidsbrist/ointresse.

Boken utspelar sig i Kiruna, vilket bara är ett "stenkast" från Luleå. ;)
Efter bara några kapitels läsande ger jag tummen upp för Åsas skrivsätt. Inte ett dugg betungande (vilket är ett krav om jag ska ta mig igenom en bok) men ändå
något utförligare än M Jungstedts något "tunnare" skrivande. 

Hoppas givetvis att den är bra. Eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag har sett filmen men inte läst boken, filmen var i alla fall bra =)

2009-01-09 @ 16:31:26
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har faktiskt läst en av Å Larssons böcker, kommer dock inte ihåg vilken, kan ha varit Solstorm.

Jag gillade den helskarpt!

2009-01-09 @ 17:25:25
Postat av: C a m i l l a

Jag har läst alla Åsa Larsson och håller på med hennes senaste bok just nu. Gillar henne mycket! Har även sett filmen "Solstorm" och den var bra, även om boken var bättre.

Kram och trevlig helg!

2009-01-09 @ 17:33:38
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a (igen)

TACK snälla för tipset om den där bocken på iPod, nu funkar det! :) Så härligt att lägga in lite nya skivor, det var lääänge sedan.

Kram kram!

2009-01-09 @ 22:00:56
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Bra att du var så snabb m sista M J så att jag äntligen får läsa den.



Fast nu går det inte så fort, trött av allt jobb, däckar efter några sidor..



Har inte läst ngn Åsa Larsson än, filmen Solstorm var ganska bra, har för mig att jag tyckte den var lite väl hysterisk.

2009-01-09 @ 22:10:37
Postat av: keb

det boken är super!

2009-01-16 @ 13:31:15
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0