Håkki

Lyckades vid mitt andra försök att hämta ut Springsteen biljetterna. Fick en bokningskod som började med ll3. Vilket visade sig vara en svår nöt att knäcka för ombuden. Började koden med 11 eller II (stora i:n) eller ll (små L) eller blandat? I vilket fall lyckades vi inte lösa koden förrän vid dagens andra försök. Tack gode gud att det ordnade sig.

Jag är bra på att sysselsätta mig nu. Antingen hittar ni mig på någon av mina otaliga promenader med musik i öronen, med stavar eller en kompis intill.
Ikväll hakade jag trots trötthet och mörk under ögonen på en förfrågan om mat OCH att få på kvällens hockeymatch hemma mot Frölunda.

Varför mörk under ögonen? Jo, för att jag av oklar anledning kom på mig att inte sova i natt utan att jag låg och funderade/planerade/tänkte under 1,5-2 timmar mitt i natten! Förstår inte varför. Finns ingen som helst anledning. När måttet var rågat tog jag till ett knep som brukar fungera. Vänder helt sonika på mig. Lägger kudden i fotändan, huvudet på kudden och fötterna mot huvudsidan. Vips kom John Blund igen. Nått psykiskt det där för det fungerar i princip alltid. Så även i natt. Frågan är bara varför jag inte gjorde tidigare. :S


Matchen då? Jo, Luleå hockey spelade bra i första perioden (3-0). Undrade ett tag var det gästande laget hade tankarna. I andra fick de ett baklängesmål efter hård press mot sig (3-1). Den tredje perioden började med försvarsspel (livsfarligt att bevaka ledningen då det gäller Luleå) men sen kom de igång och perioden blev riktigt jämn. Ytterligare ett baklängesmål innan skott i tom bur.
4-2 och helt klart en sevärd match. Nu fyra i tabellen.

Nu ska jag strax hoppa i säng. I natt tänker jag sova. Om jag nu inte druckit kaffe för sent förstås. Annars provar jag tricket att vända mig igen i sängen igen.

Uppdaterat
Blev en hel natt
 med huvudet i fotändan och vice versa. :S

Kommentarer
Postat av: Syrran

Gissar att du var ganska så orolig innan det löste sig m biljetterna.

E skall på hockey på sön!

2009-01-28 @ 07:20:33
Postat av: Sonja

Vända sig med huvudet i fotänden, borde kanske prova. Jag ligger mer som regel än undantag vaken 1-2 timmar per natt. Jag brukar gå upp på toa och dricka lite vatten, kolla utetemperaturen och det allmänna läget.

2009-01-28 @ 09:01:28
Postat av: Ellasmamma

BRa idé det där med att vända på sig i sängen...det måste jag prova. Det är verkligen irriterande när man inte kan sova. Kul att du fick tag i Springsteen biljetterna.

2009-01-28 @ 09:21:03
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: keb

:-) kul att det är fler som provat "min" perfekt fungerande idé så brukar jag göra när jag inte kan somna.Är et riktigt illa då smyger jag med kudden under armen och och vattenflaska i den andra handen till en annan sängplats:-)

2009-01-28 @ 12:27:56
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: C a m i l l a

Det där med att vända mig i sängen har jag aldrig hört, men jag ska testa det nästa gång jag ligger 2 timmar innan jag somnar.

I natt sov jag 11 timmar - gud så skönt!!! Har sovit dåligt i flera veckor nu, så kroppen behövde nog vila.

Kram kram!

2009-01-28 @ 16:43:53
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag är visst lyckligt lottad som för det mesta sover som en stock!? Ändå trött som f-n när klockan ringer...

2009-01-28 @ 19:51:22
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina svarar:

Syrran, hockey på söndag?!? Inte lördag? Med tanke på strulet vid bokningarna är man inte helt säker innan man har biljetterna i hand. Läste att de fått släppa ytterligare 2000 st pga ej genomförda transaktioner. Nu var tack och lov jag inte en av dem drabbade. Puh!



Sonja, Förstår inte hur du orkar "nattvandra" varje natt. Skulle vara helt slut.



Ellasmamma, Biljetterna till Springsteen betyder lika mcyket för mig som Winnerbäck för dig (gissar jag). Tipset verkar fungera på både mig och moster KEB. Kanske ett släktdrag?



KEB, Vad roligt att höra att det är fler än jag som gör denna rockard!



Camilla, Var kommer dessa sömnsvackor ifrån? 11 timmar - gud så skönt!!



Malin, För mig är det ytterst ovanligt att inte kunna sova. I normala fall går jag från klarvaken till okontaktbar på ett par minuter.

2009-01-29 @ 09:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0