Postoffice


Vi har köpt en ny postlåda (läs: nyttjat ännu ett presentkort). Men vi får allt vänta tills snön tinat och tjälen gått ur backen innan den kan gjutas på plats. Tills dess för vi stå ut med vår gamla, snea och vinda som ser ut att ha gått förlorande ur en kamp med något okänt fordon.

Fortsätter den svarta stilen som jag/vi tydligen kört in mig/oss på. De flesta grannarna på gatan har denna typ av brevlådor. STOR... som ett eget post-kontor. ;)

Kommer att märka denna snyggt och prydligt med adressens siffra, våra efternamn samt "Reklam, nej tack!". Absolut inte lika schabbigt som på vår nuvarande lappade låda. Kör tills dess lite inkognito (husnr saknas idag)... 
om man nu kan vara det med det enda huset på gatan i avvikande färg.

Uppdaterat
Noterade just att detta var mitt 400:e inlägg sedan bloggstarten i augusti 2007!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Snygg!

2009-01-08 @ 18:10:23
Postat av: iibw

snygg postlåda till snyggt hus och hoppas ni får snygg post.

2009-01-08 @ 19:37:06
Postat av: keb

Praktiskt med låsbart och som rymmer mer än en dagspost när man t.ex är bortrest en tid

2009-01-08 @ 23:05:34
Postat av: Sonja

Grattis 400:e inlägget.

Hm, postlåda, åter en sån grej (som handtagen på dörrarna) som jag inte ägnat en tanke åt att man kan göra något trevligt av, kanske ett sommarprojekt.

Med tanke på vår gemensamma bakgrund borde du kunna räkna ut vad er postlåda varit med om.... det är nog av samma orsak jag inte anser det värt att investera allt för mycket.

Men lådan på bilden är snygg, grannen våran har något liknande.

2009-01-09 @ 08:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0